Raoul Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kjøpte meg her forleden en 3Com OC Wireless 11g router og et 3Com 11a/b/g PCI kort. Problem 1: Jeg har forsåvidt prøvd alle de forskjellige krypteringene routeren har mulighet for, og lagt inn nøkler, passphrase osv. for hver kryptering jeg har prøvd på min maskin. Men har hver eneste gang fått melding om at jeg har en restricted tilkobling til routeren, og jeg får ikke utdelt noe ip fra router. M.a.o. ingen internett. (Det fungerer helt fint så lenge vi kjører med kryptering av.) Problem 2: Maskin i 2. etg. som er koblet til routeren med cat5 kabel, finner ikke meg på nettverket, får ikke pinget meg. Men motsatt fungerer det helt utmerket for meg, får pinget han, windows fildelingen fungerer, så lenge vi kjører med kryptering av, selvfølgelig. Håper noen kan komme med noen fornuftige innspill, Mvh. Tom Lenke til kommentar
Raoul Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ingen som har noen anelse ? Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Reboot PCen etter å ha lagt inn kryptering etc. Ellers funker det dårlig. -xhilerate- Lenke til kommentar
xhilerate Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ikke bruk Passphrase. Legg inn koden i Hexadecimal, både i ruteren og på PCen. Først aktiver kryptering på ruteren. Legg inn koden i Hex, og se til at maskinen din har tillatelse til å koble til internett. Dersom begrensinger er aktivert må du legge inn PCens MAC-adresse i ruteren. Deretter legger du inn koden i Hex på PCen, og reboot PCen. Deretter burde det gå bra. -xhilerate- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå