Matsemann_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 når jeg starter opp pc`n min henger den seg etter at jeg ser hvordan prossesor jeg har. Da kommer en melding som sier "Checking NVram" noen som kan hjelpe meg? dette har ingen ting med rammen min å gjøre:p Hilsen Matsemann Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 når jeg starter opp pc`n min henger den seg etter at jeg ser hvordan prossesor jeg har.Da kommer en melding som sier "Checking NVram" noen som kan hjelpe meg? dette har ingen ting med rammen min å gjøre:p Hilsen Matsemann NVRam er en type minne som man ofte bruker til å lagre BIOSen i. Så spørsmålet er, har du gjort noe rart i BIOSen i det siste? Jeg ville nok resatt biosen og sett om dette hadde hjulpet. Hvis det ikke fungerer så kan det lønne seg å bytte bios batteriet på hovedkortet. Hvis dette heller ikke hjelper, post igjen så kanskje noen andre kommer på noe annet... Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hei, jeg opplevde akkurat det samme som deg her om dagen. Hadde kjøpt meg en harddisk som jeg monterte i et USB 2.0-kabinett. Hvis jeg forsøkte å restarte maskina med harddisken slått på så dukket denne meldingen opp, tilsynelatende hang maskina. Orket ikke å vente så jeg slo av harddisken og startet maskina på nytt. Da gikk det greit. Vet ikke hva det skyldes, så jeg håper noen kan forklare..... Lenke til kommentar
Matsemann_ Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 "Checking NVRAM" nå er jeg snart blitt grå håret:p når jeg starter pp pcèn står det under oppstart "cheking nv..." så la jeg merke til at jeg ikke får til o opne cdrommen min. Jeg prøvde å dra ut "signal" kabelen å da står det ikke checking nvram.... jeg kommer meg til en ny meny hvor jeg får opp valgene om å starte vanlig eller safemodus osv... men uansett hva jeg prøver så får jeg blåskjerm. jeg har restartet bios uten noe lykke. hva skal jeg gjøre???? *frustrert* Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Vet at dette er en gammel tråd. Men var den som kom først hos Google. Fikk min første "Checking nvram.." i fjor høst. Ble litt træl å få opp maskinen igjen. Men klarte det da. Nå har det seg at for omtrent tre eller fire uker siden begynte den å komme igjen. Dette var etter jeg var på besøk hos min søster noen dager. Da hadde den vært avslått. Ved omstart første gang, kom meldingen med annet. Nå har det seg slik at jeg skulle montere i en ny S-ATA disk som jeg fikk igår. I den anledning begynte PCen å bli virkelig vrien de siste dagene. Status er nå at den ikke "leser" harddiskene jeg har installert, ikke vil den boote noe som helst. Har idag tatt med harddiskene på jobb for å teste det litt. Noe som vises at det er ikke diskene det er noe feil med. Er nå meget sikker på at hovedkortet i mitt tilfelle er det som er problemet. Det nærmer seg seks år, noe som jeg vil tro er på tide med en oppdatering. Det jeg ville med posten, var at om du fikk feilen, så kunne hovedkortet være faktoren som lager problemet. Da etter et søk på Google viser at det er mange som sliter, men det foreligger ikke en "ordentlig og permanent" løsning. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå