Gå til innhold

Ny telefon & lading

ChazyChaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så var det dette med mobiler å lading da!

Mener å huske at dagens mobiler ikke skal lades helt ut, for så å lades opp igjen.

Hvis du bruker batteriet helt ut for så å lade det opp igjen så skader dette Batteriet!

Vet ikke helt hvordan det er med førstegangsladingen. Men det var vel en guide her på amobil.no åssen du skal lade de ulike batteriene for å bevare batteriet.

Lenke til kommentar

min erfaring med lading: om du lader tlf lenge første gangen blir batteriet ikke så langt fra max kapasitet fra første stund, om du skrur på tlf eter et par timer blir batteriet dårlig til å begynne med men bra etter en stund (kanskje 5-10 ladinger). har prøvd begge deler på flere telefoner og etter ca. et år er min erfaring at jeg ike kan måle om batteriet er bedre eller dårligere i det ene eler andre tilfellet.

Lenke til kommentar

Ok, min erfaring.. det skader ikke å bruke telefonen mens den lader, eneste du taper på det er at det tar lengre tid..

På de siste telefonene mine, 6310, 6610 og nå 6230, har ladet til indikatoren har stoppet.. og ikke lengre.. og jeg kan ikke si at jeg oppdaget noen forskjell..

6310`en min ladet jeg til indikatoren stoppet, og nå 2 år etter holdt batteriet i over 1 uke ennå, med en god del bruk..

Lenke til kommentar

Med den typen batterier som sitter i mobiltelefonene nå, Lithium-ion, så behøver du ikke lade lenger enn at de er fullt oppladet. Da det ikke vil ha noe hensikt å lade disse i f.eks 16 timer, da disse batteriene slutter å lade når de er oppladet. Dvs. ikke tar imot strømmen du tilbyr.... ;)

Endret av Fjart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...