ChazyChaz Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kjøpte meg SE k700i i dag, satte den akkurat på lading, er skikkelig sugen på å slå den på og sjekke den ut Har alltid gjort det før når jeg har kjøpt ny telefon, sjekket den mens den lader lissom, men er det dumt å gjøre? Eller går det helt greit? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Tror ikke det er anbefalt. Tål og vent litt du Lenke til kommentar
ChazyChaz Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ikke det? Uff, får vell bare vente da! Lenke til kommentar
e321 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 2timer bare da eller?... hvis det står at f.eks S65 lader 2timer så er den ladet, gjelder dette første gang også da? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hmm, nja. Vet ikke helt. Det gjor det på K700i en min, men jeg venta litt lengre.. 3-4 timer eller noe Lenke til kommentar
ChazyChaz Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Wieeerd... Har lada 1time nå, og nå har det sluttet å bevege seg på den batteri greia, er bare helt grønt. Bevegde seg med rødt isted.. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ifølge Elkjøp skal du lade den i ca. 16 timer Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ja det er vel det som er lurest. Ja den greia blir helt grønn ja. Da er det at telefonen er ferdig lada. Men du burde lade den opp lenge alikavel. Gjør du det i 16 timer er jo det topp. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Så var det dette med mobiler å lading da! Mener å huske at dagens mobiler ikke skal lades helt ut, for så å lades opp igjen. Hvis du bruker batteriet helt ut for så å lade det opp igjen så skader dette Batteriet! Vet ikke helt hvordan det er med førstegangsladingen. Men det var vel en guide her på amobil.no åssen du skal lade de ulike batteriene for å bevare batteriet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 min erfaring med lading: om du lader tlf lenge første gangen blir batteriet ikke så langt fra max kapasitet fra første stund, om du skrur på tlf eter et par timer blir batteriet dårlig til å begynne med men bra etter en stund (kanskje 5-10 ladinger). har prøvd begge deler på flere telefoner og etter ca. et år er min erfaring at jeg ike kan måle om batteriet er bedre eller dårligere i det ene eler andre tilfellet. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ok, min erfaring.. det skader ikke å bruke telefonen mens den lader, eneste du taper på det er at det tar lengre tid.. På de siste telefonene mine, 6310, 6610 og nå 6230, har ladet til indikatoren har stoppet.. og ikke lengre.. og jeg kan ikke si at jeg oppdaget noen forskjell.. 6310`en min ladet jeg til indikatoren stoppet, og nå 2 år etter holdt batteriet i over 1 uke ennå, med en god del bruk.. Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Med den typen batterier som sitter i mobiltelefonene nå, Lithium-ion, så behøver du ikke lade lenger enn at de er fullt oppladet. Da det ikke vil ha noe hensikt å lade disse i f.eks 16 timer, da disse batteriene slutter å lade når de er oppladet. Dvs. ikke tar imot strømmen du tilbyr.... Endret 7. september 2004 av Fjart Lenke til kommentar
e321 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Drit i hva elkjøp sier. Du lader så lenge det står i manualen(?) at du skal lade første gangen. De vet hva de snakker om siden de har laget mobilen, eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå