robertaas Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 I en vanlig selectboks går dette av seg selv. Om man trykker tasten "b" velges verdien b uten at man trenger noen skript: <select name="min_variabel"> <option value="">Velg en av disse:</option> <option value="a">a</option> <option value="b">b</option> <option value="c">c</option> </select> Om man derimot har indentert listen virker dette ikke lengere: <select name="min_variabel"> <option value="">Velg en av disse:</option> <option value="a"> a</option> <option value="b"> b</option> <option value="c"> c</option> </select> Har uten hell prøvd ørten måter å få direktevalg til med javascript. Noen ideer? Robert- Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 har ikke koden, men har idéen. onKey="javascript: checkLetter()" i den funksjonen: -sjekker du om bokstaven som ble trykt finnes som verdi i noen av valgene -setter valget med verdi = bokstav som selected hjelp: key-launcher Lenke til kommentar
oksa Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 kanskje text indentering kan gjøres med css istedenfor med . Har ikke prøvd men kan jo være verdt å prøve: option{text-indent: 5em; } eller noe sånt... margin-left: 5em; vil kanskje gjøre samme susen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 har ikke koden, men har idéen. onKey="javascript: checkLetter()" i den funksjonen: -sjekker du om bokstaven som ble trykt finnes som verdi i noen av valgene -setter valget med verdi = bokstav som selected Var inne på ideen, men det er ikke en statisk liste med opsjoner i select så jeg klarte ikke helt å komme i mål der. Robert- Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 kanskje text indentering kan gjøres med css istedenfor med . Har ikke prøvd men kan jo være verdt å prøve: option{text-indent: 5em; } eller noe sånt... margin-left: 5em; vil kanskje gjøre samme susen. Om jeg setter det i css indenteres alle valg og det skal de ikke. For å indentere et enkelt valg burde man skrive noe slikt som: <option style="text-indent:25em" value="a">a</option> Skriver "noe slikt som" da jeg ikke får dette til å funke. Får søke litt til og se om jeg kan finne en riktig syntaks her.... om det da er mulig å gjøre dette. Takk for tips. Robert- Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Virker i Netscape, men ikke i MSIE6.0 ser det ut som. :-( Robert- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå