Gå til innhold

Feilmelding

Anbefalte innlegg

Heisann..

når jeg starter opp maskina, og den driver og teller opp ram og slikt. kommer det opp en feilmelding:

"Primary IDE channel no 80 conductor cable installed"

. oppstarten fortsetter som normalt og alt annet fungerer. noen som vet hva dette er??

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-07 17:10, Goebbels skrev:

Men kan jeg sette inn en slik kabel på et "gammelt" celeron 800, hovedkort (kusker ikke fabrikat), uten problemer?? og har dette i tilfelle noen innvirkning på de som er ATA33 komponenter??

MVH

De fleste hovedkort som støtter Celeron 800 har også støtte for ATA100 så det skulle nok gå greit...

Du kan ikke ødelegge noe såfremt du ikke bøyer pinsene på ide kontakten... (Det skal litt til)

Du kan fint bruke ATA100 ledning på ATA33 utstyr og harddisker.. jeg bruker ATA100 på cd og dvd spiller uten problem..

Lenke til kommentar

Det sto iallfall tilkoblings annvisninger på min kabel (IDE-controller, Master, Slave). Har du koblet til i den rekkefølgen det eventuelt står? Vet ikke om dette skal ha noe å si, men du kan i alle fall prøve.

Lenke til kommentar

Quote:

Goebbels skrev (2002-05-14 20:11):

De er runde, formet som en Y.. så rett ende står ihvertfall i HK. og de to andre er det vel litt ymse hvordan man setter opp tror jeg.?? men jumperne står ihvertfall rett i forhold til hvor de står på kabelen..

Kanskje jeg misforsto det du skrev, men hvis du strekker ut kabelen slik at du har de 3 kontaktene etter hverandre så er det en av ytterendene som skal til hovedkortet. Kontakten i midten skal til en harddisk, cd-rom eller liknende.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også dette problemet med raid ctrl på MIS le kort.. Husker ikke hvordan jeg fikk det vekk men du kan prøve å sette alt på cable select...

Det irriterende var at når feilmeldingen kom så fant biosen diskene med en gang men den ventet en stund for å vise feilmeldinge, men nå bruker den like lang tid på å søke etter ide harddiskene, men bruker ikke tid på å vise feilmeldig:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...