Gå til innhold

IBM thinkpad t41 - et par spørsmpål


ossa

Anbefalte innlegg

hei,

Jeg har nettopp fått meg ny laptop på jobben, en thinkpad t41.

 

Håper noen kan hjelpe meg med et par spørsmål da jeg har lett og lett etter informasjon, men finner ikke svar på mine spørsmål.

 

1) er maks oppløsning på denne maskinene 1024*728, eller er det pga feil drivere? (maskinene blir levert med win xp, men 2000 har blitt installert på den for at den skal fungere best mulig på nettverket på jobb.)

 

2) Hvordan aktiviseres bluetooth? støtter ikke win2000 det kanskje?

 

3) hva er ny pris for denne modellen?

 

håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du har 2(?) forskjellige skjermer på T41, 1024x768 og 1400x1050. Det er ikke mulig å si hva du har uten modellnummeret (men det kan da tyde på at du har 1024x768)-utgaven. Du kan sjekke på ibm.com (søk etter modellen du har på support-sidene).

2. Win2000 har vel ikke støtte for bluetooth, afaik.

3. Igjen så er det avhengig av hvilken T41-modell det er snakk om. (Men aller mest hvilken avtale dere har med ibm-forhandleren deres. :) )

Endret av glaserud
Lenke til kommentar

2. Win2000 har vel ikke støtte for bluetooth, afaik.

Windows 2000 støtter Bluetooth helt utmerket (Bedre enn XP sin "selvtekt" som glatt overstyrer dine valg av enheter dersom du har flere).

 

Mener det må slås på i et eller annet kontrollpanel/driveroppsett for trådløse enheter, og deretter finnes det en funksjonstast for å slå av/på trådløse funksjoner under ett (for å spare batteri)

Lenke til kommentar

problemet er at om jeg kjører på laptop skjerm, kan jeg ikke velge høyere enn 1024*768, og jeg lurer på om det er pga jeg bare har enn xga skjerm, eller om jeg ikke har riktige drivere for win2000. jeg kan som sagt kjøre ekstern skjerm i 1280*1024.

 

mulig jeg forklarer meg dårlig, men har ikke så jævlig god peiling...men, jeg ønsker selvsagt høyere oppløsning enn 1024*768, så om det bare er software og ikke skjermen som er feil går det jo fint ann å fikse problemet..

Lenke til kommentar

Ja, og som vi forklarer til deg:

 

1. Ser bildet skarpt ut i1024x768 => Du har 1024x768-skjerm

2. Fortsatt usikker? Finn modellnummeret under maskina og sjekk med IBM. Det hele er ganske enkelt. Bruk 2 minutter nå, så snur du maskina på hodet, leser av nummeret og søker, i stedet for å fortsette å spørre spørsmål du allerede har fått svaret på.

 

Ekstern skjermoppløsning har ingenting å si for hva du kan kjøre på LCD-skjermen.

Lenke til kommentar
kan forresten legge til at jeg fant ut at jeg har en thinkpad t41, type 2373 med 1.6ghz,40GB og 512RAM. Win2000 med service pack3.

 

noen som vet helt sikker at win2000 ikke støtter bluetooth? ingen tilleggspakker man kan laste ned etc?

 

 

Har en sånn på jobb jeg også, og skjermen støtter bare 1024x768. Det er en av de rimeligere t41-utgavene. Bluetooth aktiverer du i menyen du får opp ved å trykke Fn+F5. Fin maskin! :love:

Endret av bulldog
Lenke til kommentar

Har en sånn på jobb jeg også, og skjermen støtter bare 1024x768. Det er en av de rimeligere t41-utgavene. Bluetooth aktiverer du i menyen du får opp ved å trykke Fn+F5. Fin maskin!

 

Lyset for bluetooth skrus på når jeg trykker Fn+F5, men min k700i klarer ikke finne den. Den skal finne pc'en automatisk ikke sant? Noe jeg skal stille på på pc'en?

 

Takknemlig for hjelp så langt forresten.

 

Support avdeligengen på jobb visste ingenting om bluetooth muligheter på maskinen min..

Lenke til kommentar
Har en sånn på jobb jeg også, og skjermen støtter bare 1024x768. Det er en av de rimeligere t41-utgavene. Bluetooth aktiverer du i menyen du får opp ved å trykke Fn+F5. Fin maskin!

 

Lyset for bluetooth skrus på når jeg trykker Fn+F5, men min k700i klarer ikke finne den. Den skal finne pc'en automatisk ikke sant? Noe jeg skal stille på på pc'en?

 

Takknemlig for hjelp så langt forresten.

 

Support avdeligengen på jobb visste ingenting om bluetooth muligheter på maskinen min..

Hmm... Du må jo søke etter den enten fra maskinen din eller fra telefonen da. Det er ingen automatikk i det. Tenk deg om du sitter i kontorlandskap med x antall laptoper med bt og x antall mobiler med bt. Hadde blitt litt problem. :hmm: Du må aktivere bt på mob'en. Det kan også hende at du ikke har bluetooth-software på laptopen. Den kan du laste ned her.

Lenke til kommentar

hvordan finner jeg ut om jeg i det hele tatt har bluetooth på maskinen?

 

Det er jo en jungel av forskjellige t41 modeller der ute (jeg har som sagt type 2373), noen med og noen uten bluetooth. regner derfor med at det lyset/ikonet som lyser opp når man trykkerFn+F5 vil være standard på alle t41 modeller, men at ikke alle nødvendigvis har bluetooth chip (eller hva det er) som hardware?

 

Har sett både i "device manager" og inne på kontroll panel under "trådløs forbindelse". Der ligger bare Ir. (leter forsåvidt også med andre ord etter WLAN).

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...