Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Susing i ørene

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg sitter mangfoldige timer daglig 0.5 m fra en støyfull Shuttle-boks. Den suser og går konstant. Jeg har merket i det siste at jeg periodevis får susing og piping i ørene. Er det fare for at dette kan bli kronisk, ettersom jeg bruke så mye tid i denne støyen? Noen andre som har slike "perioder"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter mangfoldige timer daglig 0.5 m fra en støyfull Shuttle-boks. Den suser og går konstant. Jeg har merket i det siste at jeg periodevis får susing og piping i ørene. Er det fare for at dette kan bli kronisk, ettersom jeg bruke så mye tid i denne støyen? Noen andre som har slike "perioder"?

jeg sier bare pass opp , hvis du får varige men` så er det noe du kommer til å angre på resten av livet se selv tinnitus

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Synes du lyden fra Shuttlen er plagsom, så bytt ut strømforsyningen og viften med mer stillegående versjoner, det skal visstnok hjelpe mye. Skal gjøre det med min egen snart.

En SiltentX psu fra Shuttle ligger på 35 dB. Skifter heller ut viften i den og i heatpipe.

Lenke til kommentar

Du kan bli kronisk skada ja. Det har jeg blitt, men trolig av et smell eller noe. Hørselen min er litt sær nå; enkelte lyder sliter jeg med å høre (enkelte frekvensområder, særlig plagsomt når noen har stemmeleie i dette frekvensområdet) mens andre lyder reagerer jeg voldsomt på.

Tro meg, du vil ikke ha hørselsproblemer. Sett boksen på gulvet, gjør den stillere og vær forsiktig med høye og skarpe lyder.

Lenke til kommentar

pc'en skal vel bråke no veldig før det gir kroniske skader,eller så skal man vel sitte forran pc'en 18 timer om dagen?? eller er jeg bare dum nå? :p

Hørselsproblemer er ikke til å tulle med,blei advart veldig når jeg var på sessjon,da jeg tok hørselstest,og strøyk på en bestem frekvens,og ble fortalt av dette var pga musikk spilling med høretelefoner (MD,Mp3 spiller osv).... lurt å passe på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
pc'en skal vel bråke no veldig før det gir kroniske skader,eller så skal man vel sitte forran pc'en 18 timer om dagen??

Ja. Er faktisk ikke langt i fra det jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...