chil Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 jeg var på elkjøp i går.. skulle bare ha tak i en kabel da.. uasett så overhørte jeg en elkjøp fyr som snakket om plasma skjemer, han sa at hvis du la en plasma skjem ned ble den ødelagt. DVS at mange av pixslene eller vesken falt ut. Kan dette stemme er jo litt kjipt å kjøpe en tv til 40k som ikke kan legges ned under transport engang. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 BS! Ikke noe flytende væske i plasmaskjermer, er fast stoff, fosfor! Tror han elkjøpduden måtte ha en grad i rakettforskning, minst Lenke til kommentar
Jail Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ja det stemmer du kan IKKE legge den vanrett. Det fulgte med en Måler på siden av esken som sa ifra om esken hadde vært over en viss vinkel. Den blir rød om det er gjort. Transport måtte også skje med esken rett opp. Dette gjaldt i hverfall Pioneer 50" plasma tv. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Plasmaskjermer skal transporteres vertikalt. Presset på glassplatene kan bli så stort at de sprekker hvis du legger de ned. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Plasmaskjermer skal transporteres vertikalt. Presset på glassplatene kan bli så stort at de sprekker hvis du legger de ned. Stemmer det ja.. men plasmaskjermer har og vil aldri inneholde flytende væske! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Vel, det er delvis sant det ArticOC sier, det er ikke noe fast stoff i plasmaskjermer. Plasmaskjermer inneholder fosfor også, men fosfor alene kan ikke produsere noe bilde, da har vi gass. gass som blir aktivert ved elektrosjokk. Gassen ligger i små kvadratiske rom som er laget i fosforen. Argon, Neon og Xenon. Jeg mener å huske (Skal ikke banne på dette) at Xenon i disse små kvantitetene går over til væskeform allerede ved 16.5°C. Så, hvis ingen av dere har rommet 16.5°C eller mer, så kan jeg forstå at det ikke er noe væske i plasmaskjermer... Btw: Jeg jobber på ElKjøp... Endret 7. september 2004 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har også hørt at plasmaskjermene "mister" fargene når de begynner og bli ett par år gamle stemmer dette? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har også hørt at plasmaskjermene "mister" fargene når de begynner og bli ett par år gamle stemmer dette? Ja, det er sant. De edelgassene som blir brukt blir "slitt" for å si det slik. De har et "liv" som går over en periode. Nøyaktige tall på hvor lenge en plasmaskjerm lever kan variere noe, men jeg har ingen tall på det. Så fargene vil, etterhvert, bli blassere pga. gassene. Men jeg tror du skal titte mye på TV før du merker dette etter et par år. Jeg er forresten ingen selger, jobber på lager Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) I USA har det også vært rapportert om problemer med plasmaskjermer som ble brukt i høyereliggende strøk. Dette er på grunn av det lavere trykket i høyden, noe som gjør at gassen i skjermen utvider seg og til slutt sprekker "kammeret" og en får mange døde "pixels". Det sies en plasma TV er halvparten så lyssterk etter 5 år som når den var ny. K Endret 7. september 2004 av Krapfoss Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 I tillegg så "brenner" et bilde seg veldig raskt inn i en plasmaskjerm hvis det er statisk, f.eks viser en desktop eller lister og tabeller med fast bakgrunn. Et par plasmaskjermer vi har på jobben var skikkelig innbrente etter et par uker i bruk med relativt statiske bilder. Skjermsparere er virkelig en nødvendighet! Personlig ville jeg ALDRI kjøpt en plasmaskjerm etter det jeg har sett. Takke meg til LCD, så får det bare være at innsynvinkelen er litt dårligere... Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 plasma er jo det fjerde stadiet for materie. altså hverken fast stoff eller flytende eller gass? Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Litt info om Plasma vs LCD Plasma vs Lcd Zdnet guide Står litt om levetid, de gassene som Excalibur skriver om osv. Prøv "plasma vs lcd" i google.com og det kommer vel en 95000+ poster Endret 7. september 2004 av B-QL Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 jeg BLIIIIIR så IRRITERT på sånn folk at det er ikke MULIG. Hørte av en kompis som var på spaceworld for 2 dager siden. han sa at Selgern sa til kjøperen at 9800pro som kostet 2700kr hos dem var det beste man kunne få tak i på markedet idag! WHAT THA *****, MAN?!..... Beklager, men jeg blir seriøst irritert når kundene trenger virkelig hjelp med å finne noe bra til maskinene sine etter dems behov, og dem får en newbie selger som ikke kan dritt og selger rett og slett søppel for utenkelige beløp.. Beklager hvis jeg klikket her litt, har hatt en veldig slitsom dag på jobben, og når sånt kommer opp blir jeg bare frustrert og irri. Jeg syns veldig synd på folk som ikke har peiling på data, vi burde nesten slått opp hw.no telt overalt forran elkøp og spaceworld og hjelpe folk for å finne de riktige produketene som passer deres behov. Jeg skulle virkelig ønsket å jobbe på spaceworld/elkjøp og virkelig gi HJELP til folk, enn å se dumt på kunder og ikke vite hva jeg skulle si. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Det blir litt for enkelt å si at alle på elkjøp og lignende ikke har kunnskap om data. Det finnes vel endel som har det og. Jeg har en kompis som har jobbet endel med data og jobber nå som selger på Bonus/Expert. Men det som er en fordel er å ikke late som man har kunnskap når man ikke har det og der er det vel endel som har litt å lære. Endret 7. september 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det blir litt for enkelt å si at alle på elkjøp og lignende ikke har kunnskap om data. Det finnes vel endel som har det og. Jeg har en kompis som har jobbet endel med data og jobber nå som selger på Bonus/Expert. Men det som er en fordel er å ikke late som man har kunnskap når man ikke har det og der er det vel endel som har litt å lære. bra det, greit at det er en god mann som har peiling Bra vi skulle alle sammen sendt søknader om jobb der, sånn at kunder ikke lider Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg skulle virkelig ønsket å jobbe på spaceworld/elkjøp og virkelig gi HJELP til folk, enn å se dumt på kunder og ikke vite hva jeg skulle si. så du tror at du kan stå i en databutikk og hjelpe alle kundene med sine dataproblemer? lykke til! den som tror han kan alt kan ingenting. som en selger, tekniker og serviceperson kan eg bare si at ikke alle kunder kan få løst problemene sine. men man kan hjelpe dem og vise dem service. for eksempel hadde eg en kunde som gjerne ville få lagt inn office på maskina si, og han lurte på om eg ikke bare kunne legge inn en kopi av den eg hadde. eg svarte da klart og tydelig at den praksisen hadde vi ikke, og at den var ulovlig. kunden ble da irritert og klagde over servicen våres. så dersom du tror at du kan hjelpe alle, så skulle eg gjerne gitt deg ei uke hos oss, så kan du i det minste se hvordan det er å måtte smile og hjelpe kunder uansett hvor kravstore/sure/frekke de er, for å gi de "service". og appropo elkjøp/expert/siba osv, dette er ofte selgere som kan litt om alt, og noe mer om en ting. og problemet er ofte at de gir seg ut for å kunne alt. når eg er i slike butikker tester eg selgeren enkelt med et lite spørsmål. svarer han rett, eller at han ikke kan akkurat det, stoler eg på han, svarer han feil, går eg et annet sted. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 dont get me wrong. service yrket er vanskelig, men det er jo noen som burde kunne det? når en person selger datautstyr så forventer jeg at han skal kunne det. Du velger ikke service yrket om du ikke takler det, enkelt og greit. (ja det er vanskelig har vært der før, men om jeg må i service igjen, så gjør jeg gjerne det igjen.) Folk trenger hjelp, hjelp dem men ikke veiled dem feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå