Gå til innhold

Kjøling til Shuttle !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, om det holder vet nå ikke jeg.

Kabinettene blir sinsykt varme da :)

Har :

6800gt

2x hd (120 & 80gb)

1x plextor 8x dvdbrenner

2x OCZ 512 gold rev 2

Soundblaster audigy ls

Harddisk monitor etc program jeg laster ned sier at harddiskene mine ligger mellom 49 og 50 grader ved normalt bruk '

Luften som kommer ut bak er også ganske varm.

Så litt ekstra kjøling skader vel ingen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
kutte hull i siden av kabinettet og montere inn en ekstra 80mm vifte? :)

Funker særdeles dårlig. Bedre på toppen, bak. 2x 60 helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
60mm-vifter passer mye bedre inn i de få tomrommene som finnes. Du får fint plass til to stykker helt bak, over CPU-kjøleren, samt en eller to på høyre side, nede med hovedkortet. Dette uten at det går voldsomt ut over utseendet på kabinettet.

80mm-vifter tror jeg du kommer til å slite litt mer med.

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Harddisk monitor etc program jeg laster ned sier at harddiskene mine ligger mellom 49 og 50 grader ved normalt bruk

Hvis ikke skjermkortet ditt er for langt, så kan du skvise inn en 80mm vifte på venstre side av harddiskskuffen, slik at den kjøler både RAM og harddisker.

Jeg brukte en 80mm 19dB Papst vifte, og både system og harddisktemp gikk betraktelig ned!

Bilde

Et mesh cover utenpå hjelper også litt på luftstrømmen...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Festet vifta ved å skru en stand-off for montering av hovedkort inn i det ene skruehullet til hardisken (lengst til venstre), og skru vifta fast i denne igjen. Det gjorde at vifta hadde ca 5mm avstand til harddiskskuffen for luftstrømmen sin del. Brukte strips (som påpekt) til å feste den andre siden av vifta med. Sitter som et skudd selv om den bare er festet med en skrue og strips! :)

Lenke til kommentar

Sett i hvilket 3Dkort som helst og lag eget deksel eller kutt litt i det orginale, luftinntaket bli bare bedre av det. En ekstra kjølevifte er det plass til oppå og fremme på venstre side av kabinettet. Tror jeg ville valgt 80 eller 92mm der.

Lenke til kommentar

Jeg skal kutte i det :)

Har sb65g2.

Kjøpte nytt mesh utenom det som kom på, men det nye skal jeg kutte til fordi jeg må ha plass til NV5 kjøleren på kortet.

Kan da også kutte til for å ha en 80mm papst vifte jeg kjøpte hos 3dfxcool. Problemet er vel at den blir stikkende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...