NuB Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har fått litt sansen for å leke med videoredigering. Det er i høyeste grad snakk om enkel sådan, for filmene er tatt med et vanlig Canon A60-digitalkamera med minimal oppløsning. Jeg bruker Windows Movie Maker, som er utrolig enkelt og intuitivt. Problemet er at det kræsjer veldig ofte (særlig i forbindelse med lydarbeid), og at det er veldig lite glad i mp3-filer og at funksjonaliteten er noe begrenset. Finnes det beslektede programmer som er rimelig enkle i bruk? Jeg kunne tenkt meg litt bedre kontroll over lyd og effekter samt muligheten til å jobbe med enkelte frames i Photoshop. Ved hjelp av Adobe Premiere kan man vel dette, men slike programmer blir for avansert og overkill for denne enkle bruken. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 http://www.puremotion.com/editstudio/index.htm Lenke til kommentar
NuB Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Takk, det virket som en avansert versjon av MM2, skal testes. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Har prøvd dette programmet, og også det har problemer med å spille av mp3er skikkelig. Har prøvd mange ulike og det er rett og slett grim lyd. Ellers kan man vel si at dette programmet gir større grad av kontroll, samtidig som det er langt mindre intuitivt og brukervennlig enn den simple Windows-varianten. Skal man bare klippe sammen film uten bruk av spesielle effekter er det enklest å bruke Movie Maker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå