andreasore Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 lurer på om noen veit om jeg får utnytta en 64bit prosessor hvis spillet har støtte for det, men ikke kjernen på OS... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Nei... kan jeg aldri tenke meg. Kjernen ligger jo i bunnen, er den delen som aksesserer maskinvaren. Lenke til kommentar
andreasore Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ja det jeg også tenker meg.. MEN lurte på om noen veit det.. ikke at folk bare ikke kan tenke seg det Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ja det jeg også tenker meg..MEN lurte på om noen veit det.. ikke at folk bare ikke kan tenke seg det Jeg vet... alt annet ville være totalt ulogisk og stride imot alt jeg har lært hittil. Du må ha en annen HAL for å få tilgang til maskinvare bygget med annen arkitektur. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kan fortelle deg med sikkerhet at OS må være 64-bit. Det er dog fint mulig å kjøre 32-bit-programmer på et 64-bit-OS Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 OS'et må være 64-bit!! Det går også an å prosessere 32-bit programvare i 64-bit OS. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ja... Emulering av 32bit i 64bit os eller WOW32 som Microsoft kaller det (om jeg husker riktig), det skal bety Windows On Windows og er en form for emuleringsteknologi fra microsoft. På benchmarker gjør microsoft Windows XP 64 det dårligere enn Win XP 32 på alt untatt harddisk... Dette er nok ett resultat av dårlig optimisert kode, og at 32bit ikke kjøres optimalt under ett 64bit miljø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå