HrSteen Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Hvor stort behov har man egentlig for en ekstern blitz? Jeg er en lykkelig eier av ett 300D, trenger jeg egentlig en ekstra blitz eller duger den innebygde lenge. Hvordan vil en Sigma EF-500 DG Super fungere til macro? Jeg har ett Sigma 105 macroobjektiv. Endret 7. september 2004 av stoners Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hvor stort behov har man egentlig for en ekstern blitz? Jeg er en lykkelig eier av ett 300D, trenger jeg egentlig en ekstra blitz eller duger den innebygde lenge. Hvordan vil en Sigma EF-500 DG Super fungere til macro? Jeg har ett Sigma 105 macroobjektiv. Yepp man trenger en ekstern blitz (helst flere). Sigmablitzen bruker jeg selv og kan gå god for den 100%. Rimelig og bra blitz som har alle de muligheter som en Canon 550EX har + at den kan kjøres som manuell master/slave. Løp og kjøp!!! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Sånn i grove trekk, hva vil forskjellen være fra å gå fra innebygd til ekstern? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Sånn i grove trekk, hva vil forskjellen være fra å gå fra innebygd til ekstern? - kraftigere blitz (du kan nå kanskje være 10m fra motivet, mot tidligere 2-3m) - bakgrunnen blir noe lysere - du kan sette blitzen i den retningen du ønsker - ikke bare rett fram (kan f.eks. reflektere i et hvitt tak for å få mer naturlig lys i et ansikt) - raskere oppladning (teller mye hvis du tar seriebilder) - større avstand fra objektivet til blitzen -> mindre røde øyne (hos meg: ingen) - større avstand fra objektivet til blitzen -> mindre problemer med at objektivet skygger for lyset på motivet, særlig på makrobilder Endret 7. september 2004 av anderfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå