Jarbra Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Hei! Er relativt ny i Linux, og håper derfor på litt hjelp... Problemet jeg har, oppstår når jeg skal installere driveren for hovedkort. Jeg har brent en CD fra windows med driveren - men når jeg skal starte opp installasjonen, får jeg følgende feilmelding: "Error: nforce-installer must be as root" Hvordan fikser jeg dette? Takker for alle svar. P.S: bruker redhat... Endret 7. september 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ok, liten bump... For å omformulere spørsmålet: Hvordan får jeg satt root-privilegier til en konto? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 For å bli root kan du bruke "su" (switch user) i en terminal. Du bør så absolutt ikke ha root egenskaper på vanlige bruker kontoer. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 SU til hva? Jeg tror ikke jeg har noen konto med root egenskaper :s Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Du har en konto som heter "root". Det er denne brukerens passord su-kommandoen ber om. Hvis du ikke vet dette passordet, må du nok slite med å rette det opp, f.eks. ved å boote i single-user mode osv. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Fikk til nå, hjertelig takk =) Men jeg har fortsatt ikke internett... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 hvilken distro har du, og hvilken type internett har du? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 RedHat.. Catch SDSL Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 hvis catch bruker samme løsning som telenor hadde tidligere (login med user/pass) så er trolig pppoeconf løsningen. Hvis catch bruker nextgentel / nye telenor system, er det bare å sette nettverkskortet på dhcp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 RedHat.. Catch SDSL Bare en liten ting: RedHat er gammelt og utdatert, du bør gå over til noe annet, f. eks. SuSE eller Fedora Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 RedHat.. Catch SDSL Bare en liten ting: RedHat er gammelt og utdatert, du bør gå over til noe annet, f. eks. SuSE eller Fedora Jarbra: For deg som bruker RedHat er nok Fedora lettest å gå over til, siden den er videreutviklet av RedHat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå