Gå til innhold

Pcbutikken har ikke betalt meg enda!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen innbetaling -> Inkasso

 

Jepp - du som vanlig bruker har også mulighet for å sende kravet til inkasso.

Ulempen er at du må få til en avtale med et inkassoselskap. Får du til en avtale, så spesifiser det i fakturaen. eks:

Unødvendig, dersom du har sendt en purring (holder med 8 dagers frist, ikke 14) kan du sende saken til forliksrådet. Dette koster deg litt i underkant av 800kr,- men er noe motpart må betale tilbake til deg i etterkant (i tillegg til de 52kr,- du hadde lagt på i purregebyr samt 12% rente). Du trenger ikke å gå via inkasso selskaper.

Et inkassokrav => betalingsanmerkning => kan gi problemer hos enkelte leverandører.  Driter de lenge nok i kravet kan de bli begjært konkurs så vidt jeg vet (men nå vet jeg ikke så mye da)

Å slå noen konkurs koster deg minimum 10.000kr,- Penger man riktignok skal få igjen, men det er aldri sikkert.

 

Betalingsanmerkning kommer først i etterkant, dersom de bestrider kravet har man heller ingen rett til å gi anmerkning før tvisten er løst.

 

På en annen side, bedriften gjør nok opp for seg lenge før det kommer så langt.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

En politianmeldelse vil nok få fart på saken, hadde jeg vært deg ville jeg ringt daglig leder/eier(e) og bokstavelig talt mast som fanden til pengene var på konto og da snakker jeg om å ringe dem privat. Om man maser lenge nok, evnt dukker opp på døra om man har mulighet så pleier ting å ordne seg fort.

 

Trusler om søksmål hjelper og;)

 

Er de konkurs ser du aldri noe til pengene.

Endret av chma
Lenke til kommentar

Det skal jeg søren meg gjøre også, jeg har faktisk nesten ikke hatt penger til mat, får kun stipend, og da skal husleie og div betales, dette har jeg sagt til dem også, uten noen respons! Og kontakte dem er umuligt da de ikke lenger har tlf!! Har send mail til dem at jeg kommer til å kontakte forbrukerrådet og evt. politi. men enda ingen svar! Skulle ønske hardware.no kunne satt de på førstesiden hvordan de driver butikken sin, og konkurs er de ikke. Da de sa at de ikke kunne betale med en gang var pga at de hadde hatt innbrud, det som var det rare var et nettshopen deres gikk som vanlig! Rart at de ikke kunne betale ut, men inn kunne de alltid! Mystiskt!

Lenke til kommentar
En politianmeldelse vil nok få fart på saken, hadde jeg vært deg ville jeg ringt daglig leder/eier(e) og bokstavelig talt mast som fanden til pengene var på konto og da snakker jeg om å ringe dem privat. Om man maser lenge nok, evnt dukker opp på døra om man har mulighet så pleier ting å ordne seg fort.

 

Trusler om søksmål hjelper og

Yupp!

 

Dette er den modne approachen. Om du hyler litt til og kanskje tar med deg en hagle på besøk og skyter ham (bare litt i foten eller noe) burde det gjøre susen. Om det ikke hjelper, kan du begynne å ringe alle de ansatte, og deres familier. Anmelder de deg for trakassering, så tar du med hagla til dem også! -Pass på at du krever PC-butikken for reiseutgifter og haglepatronene også, slik at du ikke taper noe på dette!

 

Søksmålstrussler er også veien å gå. Da kommer de ENDELIG til å ta deg seriøst. Om de ikke gjør det, politianmelder du dem for følgende: Treghet, sommel og dårlig kundebehandling.

 

:roll:

 

 

Er det faktisk mulig å skrive slike innlegg som trådstarter og andre gjør her? :nei:

 

Hadde trådstarter gått til forbrukerrådet etter at det har tatt to uker, hadde denne saken vært ute av verden for lenge siden!

 

edit: trykkleifer

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar
Ta det opp med forbrukerrådet, istedet for å hyle, skrike og banne her inne! :nei:

*Ironi på*

 

Ja la oss legge ned hele "webshoperfaringer" her på forumet. I det minste gjøre det som regel at det ikke er lov til å poste noe negativt om de stakkars webshopene. Kanskje vi kan slå sammen "gledesutbrudd" og "webshoperfaringer"! Jeg ser det for meg: "Weeee! I dag fikk jeg den nye cpuen jeg bestilte fra Netshop! De er en kjempebutikk!"

 

*Ironi av*

Lenke til kommentar

Godt at noen sier fra om dårlige webshopper så andre har en mulighet til å holde seg unna. Stå på og ikke gi deg før du har fått pengene dine.

Har de en bessøksadresse?, går an og stille på døra demmes med advokat og kreve pengene igjen. (jeg ville ringt en slektning som er politi og fått han til og bli med uniformert ;) )

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Ta det opp med forbrukerrådet, istedet for å hyle, skrike og banne her inne!  :nei:

*Ironi på*

 

Ja la oss legge ned hele "webshoperfaringer" her på forumet. I det minste gjøre det som regel at det ikke er lov til å poste noe negativt om de stakkars webshopene. Kanskje vi kan slå sammen "gledesutbrudd" og "webshoperfaringer"! Jeg ser det for meg: "Weeee! I dag fikk jeg den nye cpuen jeg bestilte fra Netshop! De er en kjempebutikk!"

 

*Ironi av*

<gretten>

 

Det hele jeg mener er at man skal presentere saken sin noe seriøst... Det å skulle oppføre seg som tulling her inne hjelper ikke noen, hverken trådstarter eller forumet som en seriøs instans for å vurdere webshops

 

</gretten>

Lenke til kommentar
En politianmeldelse vil nok få fart på saken, hadde jeg vært deg ville jeg ringt daglig leder/eier(e) og bokstavelig talt mast som fanden til pengene var på konto og da snakker jeg om å ringe dem privat. Om man maser lenge nok, evnt dukker opp på døra om man har mulighet så pleier ting å ordne seg fort.

 

Trusler om søksmål hjelper og

Yupp!

 

Dette er den modne approachen. Om du hyler litt til og kanskje tar med deg en hagle på besøk og skyter ham (bare litt i foten eller noe) burde det gjøre susen. Om det ikke hjelper, kan du begynne å ringe alle de ansatte, og deres familier. Anmelder de deg for trakassering, så tar du med hagla til dem også! -Pass på at du krever PC-butikken for reiseutgifter og haglepatronene også, slik at du ikke taper noe på dette!

 

Søksmålstrussler er også veien å gå. Da kommer de ENDELIG til å ta deg seriøst. Om de ikke gjør det, politianmelder du dem for følgende: Treghet, sommel og dårlig kundebehandling.

 

:roll:

 

 

Er det faktisk mulig å skrive slike innlegg som trådstarter og andre gjør her? :nei:

 

Hadde trådstarter gått til forbrukerrådet etter at det har tatt to uker, hadde denne saken vært ute av verden for lenge siden!

 

edit: trykkleifer

OMG LOL, da jeg leste det trillet nesten tårene :!:

 

Tror nesten du er på sporet av noe her :hmm:

Lenke til kommentar
Ta det opp med forbrukerrådet, istedet for å hyle, skrike og banne her inne!  :nei:

dagens minst gjennomtenkte post? :no:

 

Hvis en butikk driver å trenerer en slik sak vil jeg gjerne vite om det , takk.

Ja, men som jeg sa: Det gjelder å presentere ting litt seriøst, istedet for å hyle, skrike og banne her inne.

 

Det er vanskelig å oppretholde kvaliteten på et forum for webshoperfaringer så lenge folk ikke klarer å være seriøse.

 

Trenering av slike saker er forferdelig, men så lenge butikken ikke gjør noe med mailene bør man ta det vidre med for eksempel forbrukerrådet. På denne måten sparer trådstarter tid, og han slipper å sitte å stange hodet i veggen. Det er hele mitt poeng...

 

 

Det er surt å ikke få inn penger man har utestående, jeg tror vi alle har vært ute for det, men tingen er at jeg ikke tror dette er måten å løse det på. Dette er for meg bare en måte trådstarter kan lufte sine frustrasjoner på... :(

Lenke til kommentar

Håper PCbutikken leser her: Etter denne tråden kommer jeg ALDRI til å handle hos dere!

 

Her kan dere se hva som skjer når dere behandler kunder som dritt. Dere mister dem, og alle de snakker med. Kroken på døra for dere snart tipper jeg, om dere da ikke retter opp dette på ordentlig måte - dvs en sterk unnskyldning, offentliggjøre at dette aldri har vært deres politikk og at det aldri skal gjenta seg noe liknende, samt ikke mist gi stakkaren her det dobbelte av hva dere skylder han tilbake!

Det er ingen ting annet enn det som kan få MEG hvertfall, og mange andre regner jeg med, til å endre oppfatning av dere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...