Gå til innhold

Pcbutikken har ikke betalt meg enda!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, visst dere husker skrev jeg her på forumet at pcbutikken var svindlere pga de skyldte meg penger (1800 kr) for defekt vare jeg fikk av dem, Jeg sende tilbake komponentene og skulle få pengene innen 2 uke, nå har det nesten gått 3 mnd. Ingen penger enda, de svarte meg ikke på mail engang, tlf bruker de ikke lenger. Så hva tror dere jeg trodde???!!? Uansett så postet jeg det opp her at de var svindlere, da var de kjapp ute og svarte meg og forsvarte seg her på forumet , de sa de hadde hatt innbrudd og slik, og jeg fikk mail av dem at jeg skulle få pengene i forrige uke, men NEI. de kom ikke da heller!!!??? Hva er dette her for noe ?? Jeg trenger pengene mine, og får dem ikke av de, Umuligt å ringe dem, mail svarer de visst de gidder!! Jeg vet ihverfall at jeg aldri skal handle der igjen! Men dere .... hva kan jeg gjøre??? Trenger virkelig pengene mine, jeg er student. har så lyst å kvele dem, fy faen at de kan gjøre slik, 1800 kr er jo ingenting for dem...... Men for meg er det mat og drikke!! Blir så forbanna, har ventet nå i nesten 3 mnd, syntes ikke dere at det burde vært en kompansasjon eller noe?? I det minste svare mailene mine! Vet ikke helt hva de holder på med, om det prøver å svindle meg eller om de bare er dum, jeg skal komme tilbake med mld visst jeg hører noe, Men hva mener dere jeg skal gjøre????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok skal ikke bruke capslock mere! Sorry, men jeg skjønner ikke hvordan "seriøse" Firmaer tilater seg slik, 1800 kr er jo et spytt i havet for dem, men allikevel velger de å dra det ut så lenge som mulig! Det at jeg av og til har fått kontakt med dem og da lover de bot og bedring, men ingenting skjer, derfor bruker jeg capslock på overskriften slik at alle skal se det! Alle må få vite dette, slik at ingen andre brenner seg der, Og jeg VET at det vil dra oppmerksohet fra pcbutikken selv, det skjedde sist gang, da svarte de til og med email min også, så å ligge det ut på forumet er tydligvis det eneste som får dem til å reagere ! Pcbutikken : Kan ikke dere bare ordne opp da?? hvorfor gidder dere å dra det så lang?? Hva er unskyldingen deres denne gang da?

 

Forrige gang var det innbrud, så var det dataene som var nede! Så lurer på hva de koker opp denne gang! Vil dere skal vite at deres manglene betaling til meg har virkelig gjort livet vanskelig, 1800 er MYE for en student, dette hadde jeg brukt på mat og drikke! Jævla idioter!

Lenke til kommentar

Vil nok si forbrukerrådet/-ombudet som så mange andre her sier.

En annen mulighet vil være å sende de en faktura (2. gangs/inkasso varsel, de har jo allerede fått beskjed om dette) på beløpet + kostnader med 14 dagers frist.

 

Ingen innbetaling -> Inkasso

 

Jepp - du som vanlig bruker har også mulighet for å sende kravet til inkasso.

Ulempen er at du må få til en avtale med et inkassoselskap. Får du til en avtale, så spesifiser det i fakturaen. eks:

 

"Hvis pengen ikke er registrert innbetalt innen fristens utløp vil saken bli sendt til inkasso hos Bandidos pengeinnkreving A/S og et gebyr på yyy(din utgift) kr samt inkassosalær pålydende xxx kr vil bli lagt til det eksisterende kravet"

 

Et inkassokrav => betalingsanmerkning => kan gi problemer hos enkelte leverandører. Driter de lenge nok i kravet kan de bli begjært konkurs så vidt jeg vet (men nå vet jeg ikke så mye da)

 

Play it rough! :thumbup:

 

Edit: Om du føler for å skrive setningen litt penere så bare gjør det - men jeg tror at veldig lange setninger uten noen skikkelige pauser virker sløvende på leseren, slik at de kommer til å sitte der med glassaktig blikk mens dagene går.....BAM! Der satt innkassoen klistret i panna på de....*skjelve,skjelve*...

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

Send dem en mail til pcbutikken og si at hvis dem ikke gir deg pengene tilbake, så kontakter du forbrukerombudet/forbrukerrådet eller evt. politiet.

+ at du gir dem URL'en til denne posten.

 

Jeg er sikker på at da betaler de tilbake. Er ikke mye som er dårligere reklame enn misfornøyde kunder på forum OG problemer med forbrukerråd/ombud (hva er egentlig forskjellen? :p) :)

Lenke til kommentar

Godt og se at du poster hvordan det har gått siden du tok opp dette første gangen...Vil nok tro at Pcbutikken vil miste en stor andel kunder av det som har kommet frem her ja....Personlig vil jeg aldri handle der etter og ha hørt hvodran de behandler kunder eller skal vi si mangel på kundebehandling....Nei, bare stå på...ikke la de svina vinne over deg...er sikker på at rettferdigheten vil seire til slutt....Håper du fortsetter og poste her så vi får vite hvordan det går....For meg er det kun Netshop som gjelder når jeg skal handle komponenter over nett....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...