Gå til innhold

Valuta for pengene.

Lorentzt

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en AMD Athlon 64 3200+, hovedkort, ram og skjermkort.

Har begrenset med penger og lurer litt på hvor jeg kan spare inn uten at det går mye ut over ytelsen.

Tenkte meg 2*512mb ram, men det er en haug med brikker og forskjellige priser. Er det en vesentlig forskjell på pc3200 brikkene til 1500-2000 kontra de til 2500-3000? (gi gjerne forslag til brikker under 2000kr som er ok)

Har tittet på Gigabyte K8NSNXP nForce3 250 hovedkort da dette har fått gode skussmål, men ønsker egentlig å bruke litt mindre på hovedkortet. Noen forslag til gode kort rundt 1000kr, eller er det vel verdt pengene å ta dette? (har ikke tenkt å klokke noe serlig)

Vurderer POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. som skjermkort. Vil et slikt kort med ovenstående prosessor gå greit på 350W strømforsyning? (chieftech)

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI K8N Neo Platinum, 895,-

Abit KV8PRO, 795,-

Har selv hatt K8N, veldig stabilt, booter lynraskt, spiser alt av minne.

Denne;

TwinMOS PC3200, 1475,- er jo en noenlunde populær og billig RAM, skulle tro den gjør susen.

Er ikke noen ekspert på RAM, men det kan virke som de dyrere brikkene passer bedre til overklokkere.

Har selv OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition, 2095,- og er fornøyd med de.

Lenke til kommentar

Heisann!

Skal du spare penger, begynner du selvfølgelig med å kjøpe A64 3000 istedet for 3200! :thumbup:

Når det gjelder minnet er det maaaassse å velge mellom ja! :D '

AMD system vil VELDIG gjerne ha minnet med lav timings! TwinMos og PQI er minnebrikker med lav timings, og bra pris! Kompatibilitet med disse brikkene og hovedkortet du tenkte på, er jeg mere usikker på... :hmm:

Leser du guiden om minne og AMD 64, så ser du at de anbefaler Corsair LL, Kingston HyperX osv. Dette er dyrere brikker, men også bedre! ;)

Ville kanskje ha prøvd TwinMos PC3200 1024 Mb Dual Pack....

Angående skjermkortet og PSU, tror jeg kanskje det vil gå sånn ca. akkurat! :D

6800 kortene trekker MYE strøm, og jeg anbefaler en kraftigere PSU til systemet ditt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Har nå kjøpt inn.

CPU: AMD 64 3200

HK: Gigabyte K8NS nForce3 250

RAM: OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S.

Skjerm: e-yama 17" LCD 17NE1-S Sølv

GPU POV GeFORCE 6800 GT 256MB Ret. m/Doom 3

Størm ser ikke ut til å være problemet, men grunnet problemer med PSU i kassen jeg skal sette mine gamle deler har jeg bestilt et nytt (NorthQ Strømforsyning Silent 400W) som jeg setter i chieftech kassen og flytter chieftec PSU over til gammel kasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...