tundra Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg har to datamaskiner på jobb, som begge er i samme nettverk. Jeg bruker samme eposten på begge maskinene. Når jeg har lest en epost på den ene maskinen, kommer ikke den samme opp på den andre maskinen. Hvordan skal jeg få dette til? Altså, jeg får opp de nye epostene på begge maskinene men ikke de jeg allerede har sett på den andre maskinen. Noen som kan hjelpe? Jeg bruker outlook. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 en måte er å gå på verktøy og kontoinnstillinger, velge den epostkontoen du skal endre, og gå inn på avanserte innstillinger. Der kan du velge at en kopi skal legges igjen på epostserveren. Hvis du bruker begge pc'ene hver dag, kan du bare velge at de skal slettes etter f.eks. 2 dager, for da har du rukket å laste ned på begge pc'er. Det som er litt mer avhengig av nettverket og slike ting er jo at pst-fila, dvs. den fila som inneholder all mailen(inn og ut) og kontaktene dine ligger på et sentralt sted i nettverket, og at Outlook på de to maskinene er satt opp til å bruke den filen. Er ikke 100% sikker på akkurat detaljert hvordan du gjør det, men det kommer som sagt an på hvordan nettverket er satt opp. bertie Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det var to forskjellige løsninger. Den første er nok den du er ute etter - altså å la epostklienten legge en kopi igjen på server. I Outlook velges dette under kontoen, avansert, og i Outlook Express ligger dette under tools, options hvis jeg husker rett. Bruker du Outlook, legges pst-fila som inneholder alle mail, kontakter, avtaler osv i en skjult mappe i profilen din. Selv om du har en roaming profil, vil denne mappen ikke kopieres over. Dersom du skal kunne lese samme mail på flere steder i samme nettverk vha. denne metoden, må du flytte ut pst-fila. Bruk den første metoden Lenke til kommentar
tundra Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Takk for hjelpen! Må jeg gjøre dette på begge maskinene forresten? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Tja. Hvis du vil la all mail ligge på serveren, gjør du det på begge. Dersom du har en fast rekkefølge på hvilke maskiner du laster ned mail fra, holder det at du gjør det på den første (da vil den andre slette mailen fra serveren, og du får frigjort plass) Lenke til kommentar
tundra Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 ligger kalenderen med alle mine planer i denne pst-fila? hvordan gjør jeg det for å få alt fra outlook på begge PCene? kontakter, epost, kalender... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå