Gå til innhold

Elendig service på mpx.no


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et Game Bomb kabinett på www.mpx.no, med i bestillinge la jeg inn ordre på en strømforsyning av merket Aopen "low noice" med 12 cm vifte.

Da ordren var lagt inn og mpx hadde sjekket mot mitt visa kort at pengene var der, så ble ordren liggende inne hos dem.

så begynte de å flytte leveringsdato, en dag av gangen.

Det var i utgangspunktet Aopen strømforsyningen som ikke kunne leveres, men etter en uke var også kabinettet utsolgt, og jeg fikk to varer som sto å skvulpet i leveringsrutinene hos dem.

I mellomtiden hadde jeg fått inn lønn på kontoen min, og jeg var midt i et prosjekt med å legge opp trådløst nettverk hjemme i leiligheten.

Jeg hadde 2 PCI kort fra Cnet fra før, og et access punkt skulle jeg kjøpe brukt på lagersalg på ps data.

I alle fall så sendte jeg en mail til mpx og spurte om jeg kunne få lagt til 2 stk usb baserte trådløst kort, et til en bærbar pc, og et kort skulle jeg ha til å kunne få kompiser sin pc, bærbar eller andre enkelt og raskt inn i nettverket og på internett.

Jeg ønsket også å kjøpe en DDR ram brikke, siden jeg ønsket 1024 og ikke 512 på den ene pcen hjemme.

 

Til svar da fikk jeg at de ikke kunne legge til noe fordi varene var sperret av Visa transaksjonen, men de kunne ikke lengre trekke fra visa fordi det var nå gått for lang tid.

Alternativene jeg fikk var som følger:

1. Slett ordren, legg til en ny ordre som inneholder alle delene.

2. Bestill de ekstra varene i en ny ordre.

 

Å slette ordren og legge inn en ny ordre var det jeg foreslo i mailen jeg sendte, men det ville være enklere for en kundebehandler der å gjøre det.

Visa saken var alt ute av systemet, og det ville blitt sendt faktura med varene uansett.

 

Jeg sendte en ny mail der jeg sa jeg var på jobb og lurte på nytt på om de ikke kunne ta seg av saken.

Kabinettet og strømforsyningen var enda ikke kommet inn på lager.

Denne mailen fikk jeg aldri svar på.

 

I slutten av forrige uke slettet jeg ordren på mpx.

La inn en ordre på www.multicom.no i steden for, og kabinett, minne, ny DVD brenner og strømforsyning er nå på vei til meg i posten.

USB nettverkskort skal jeg handle senere, for multicom hadde ikke merket jeg ønsket.

 

MPX bør seriøst behandle kundene sine bedre enn som så.

Litt kundeservice betyr forskjellen på å beholde en kunde eller å miste en.

Nytter ikke da om de legger med pc pro gratis i pakken fordi de har avtale med pc pro om å verve abonnementer for dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har handlet en del med MPX og kan ikke si at jeg har opplevet noe galt med dem. De leverer raskt og tar i mot returer og behandler de fortløpende uten noe om og men.

 

At MPX ikke kan gjøre så mye etter at VISA-transaksjonen har gått, er vel ikke så rart. Når først en transaksjon er ute i systemet, kan den ikke endres, ergo kan ikke MPX endre orderen. Kanskje greit å bestille alt med en gang?

Endret av enl
Lenke til kommentar
Har handlet en del med MPX og kan ikke si at jeg har opplevet noe galt med dem. De leverer raskt og tar i mot returer og behandler de fortløpende uten noe om og men.

 

At MPX ikke kan gjøre så mye etter at VISA-transaksjonen har gått, er vel ikke så rart. Når først en transaksjon er ute i systemet, kan den ikke endres, ergo kan ikke MPX endre orderen. Kanskje greit å bestille alt med en gang?

Hvis ordren har ligget så lenge at jeg får bekreftelse på mail at Visa transaksjonen er utgått og ikke kan benyttes likevel, så måtte de likevel ha sendt med giro/faktura.

Komplett, multicom, mamoz, pcutstyr, psdata og en rekke andre nettbutikker har null problem med å vise såpass service at de kanselerer ordren, lager en ny ordre for en med de nye varene og de gamle varene.

Hadde varene blitt levert når de skulle, så ville jeg bestilt ekstra delene fra en annen butikk eller mpx (om jeg hadde vært fornøyd med dem), men når jeg alt hadde en ordre inne som ble utsatt og utsatt, og jeg likevel må betale frakt for den allerede, så er det klart jeg forsøker å få varene med der for å spare penger på frakten.

 

Det med at Visa transaksjonen sperrer er helt klart et moment, men når han skriver sort på hvitt at Visa transaksjonen ikke kan brukes likevel fordi det er gått for lang tid, så er det bare en elendig unnskyldning for å ikke gidde å vise service ovenfor kundene.

Dessuten faller de totalt sammen da jeg sender mail og ikke får svar på den i det hele tatt. Nei, de er og blir elendige på service, og jeg vil ikke handle mer der, om det ikke skulle være et ultra tilbud på et eller annet, så kanskje måtte jeg vurdere. Ellers er det bare tragisk. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er jo leit at du har fått så dårlig erfaring med MPX,

men mitt inntrykk er at de er særdeles service-innstilte!

 

Bestilte et Aopen HQ 08 kabbinet der i februar,

og betalte med VISA fordi frakten da ble billigere.

 

Seinere på kvelden kom jeg på at jeg også trengte et frontpanel

til USB, lyd og mic, men klarte(forståelig nok siden det var betalt med VISA)

ikke å forandre ordren for og få med frontpanelet også.

 

Sendte da en mail til salgsavdelingen, og spurte om de kunne

legge den nye ordren sammen med den andre så jeg slapp dobbel frakt.

 

Fikk svar dagen etter, om at det dessvere var umulig siden det var en VISA-ordre,

men jeg kunne referere til han(husker ikke navnet nå) ved senere ordre,

så skulle han se hva han kunne ordne.

 

Seiner bestilte jeg et Abit NF7 S 2.0, og refererte til nevnte selger,

og fikk da til svar at de ikke kunne sette ned prisen noe mer da det allerede

var på tilbud, men jeg skulle få gratis frakt!

 

Ja, jeg vet at det ikke utgjør så mye i kroner og øre, men det var likevel en

hyggelig gest,når det tross alt var min egen feil!

 

Har også vært i kontakt med de på telefon og har alltid fått raskt og godt svar.

 

I mitt tilfelle(bor i nabofylket, Telemark) har de også vært svært raske,

og jeg har fått varene 1 eller 2 dager etter bestilling, det har ikke alltid vært

tilfelle med andre nett-butikker som ligger tilsvarende nært.

 

Så for min del kommer MPX fortsatt til å være blant de nett-butikkene jeg

anbefaler til andre og selv benytter! :thumbup:

 

Til slutt ekstremt OT: Hvorfor er avataren din en edderkopp,

når det står "JERV" på engelsk under? :p

Lenke til kommentar

Må si meg enig med majoriteten i tråden hittil. Har ikke noe negativt å si om MPX, tvertimot. De har ytt service ut over det som kan forventes i de tilfellene jeg har brukt dem, da selv på forholdsvis små ordre. (<500,-)

 

Ett eksempel jeg husker var når en trådløs router jeg bestilte ble forsinket. Denne sendte de over natt ekspress til meg uten ekstra kostnader for meg, da jeg trengte den sårt til et prosjekt hos en kunde. Dette er det ikke mange andre websjapper som gjør.

 

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg reiser mye i jobben min og tar veldig mange telefoner på "kontoret". (Dvs. bil, buss eller tog.) Da er det sinnsykt irriterende å bli avspist med "Gå inn på webben og bestill selv." Dette er desverre en feil mange av disse butikkene gjør, det være seg Komplett, MPX eller andre får jeg inntrykk av.

 

Men jeg synes ikke du skal dømme hele butikken nedenom og hjem av den grunn. Leveringsproblematikken er derimot en annen ting. Der har du større grunn til klage. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Har handlet en del med MPX og kan ikke si at jeg har opplevet noe galt med dem. De leverer raskt og tar i mot returer og behandler de fortløpende uten noe om og men.

 

At MPX ikke kan gjøre så mye etter at VISA-transaksjonen har gått, er vel ikke så rart. Når først en transaksjon er ute i systemet, kan den ikke endres, ergo kan ikke MPX endre orderen. Kanskje greit å bestille alt med en gang?

Hvis ordren har ligget så lenge at jeg får bekreftelse på mail at Visa transaksjonen er utgått og ikke kan benyttes likevel, så måtte de likevel ha sendt med giro/faktura.

Komplett, multicom, mamoz, pcutstyr, psdata og en rekke andre nettbutikker har null problem med å vise såpass service at de kanselerer ordren, lager en ny ordre for en med de nye varene og de gamle varene.

Hadde varene blitt levert når de skulle, så ville jeg bestilt ekstra delene fra en annen butikk eller mpx (om jeg hadde vært fornøyd med dem), men når jeg alt hadde en ordre inne som ble utsatt og utsatt, og jeg likevel må betale frakt for den allerede, så er det klart jeg forsøker å få varene med der for å spare penger på frakten.

 

Det med at Visa transaksjonen sperrer er helt klart et moment, men når han skriver sort på hvitt at Visa transaksjonen ikke kan brukes likevel fordi det er gått for lang tid, så er det bare en elendig unnskyldning for å ikke gidde å vise service ovenfor kundene.

Dessuten faller de totalt sammen da jeg sender mail og ikke får svar på den i det hele tatt. Nei, de er og blir elendige på service, og jeg vil ikke handle mer der, om det ikke skulle være et ultra tilbud på et eller annet, så kanskje måtte jeg vurdere. Ellers er det bare tragisk. :thumbdown:

Det er jo fint at de viser service til andre, men det er så bestemt ikke hva dem viste meg.

Virker som de aller fleste her inne er fornøyd med mpx, så det kan jo være jeg kom borti en support person fra helvete på min henvendelse, men noen så vrange og trasse folk skal man lete lenge etter.

Skulle gjerne limt inn fra mailene, men jeg har ikke mailene liggende lenger da jeg følte at slikt surt oppgulp skal jeg ikke ha liggende og forurense mailboksen min.

 

Så over til avataren min.

For å få Jerv, så må det stå Wolverine etter hva jeg har forstått av engelsk, mitt nick mangler den siste e. Dette har sin forklaring fra den tiden man på chat ikke kunne bruke nick med mer enn et vist antall tegn.

Siden nicket mitt egentlig ikke betyr noe som helst, ennet enn Jerv feil stavet, så utfoldet jeg meg voldsomt i et tegneprogram når jeg laget avataren jeg benytter.

Jeg har forøvrig sett veldig mange morsomme avatarer her som kanskje ikke helt står til det personen kaller seg.

Lenke til kommentar

En liten avklaring fra MPX: Når en bestilling legges inn med Visa eller Mastercard "låses" denne bestillingen av sikkerhetshensyn. Alternativet er at ordren slettes eller tilleggordre lages (sistnevnte gir frakt 2 ganger). Hvis kunden ønsker å betale med Visa/Mastercard må kunden gjøre dette selv da vi ikke lagrer kortopplysninger eller ønsker å få kortnummeret fra kunden for å gjøre dette på web for kunde(sikkerhetshensyn). Hvis MPX lager bestillingen kommer den i oppkrav med ekstra gebyrer/frakt.

 

Vi foretrekker at kunden ordner sine bestillinger selv da vi tross alt er en nettbutikk.

 

At det ikke er svart på mail beklager vi sterkt, da vi etterstreber å svare på mail samme dag som den er motatt.

Lenke til kommentar
En liten avklaring fra MPX: Når en bestilling legges inn med Visa eller Mastercard "låses" denne bestillingen av sikkerhetshensyn. Alternativet er at ordren slettes eller tilleggordre lages (sistnevnte gir frakt 2 ganger). Hvis kunden ønsker å betale med Visa/Mastercard må kunden gjøre dette selv da vi ikke lagrer kortopplysninger eller ønsker å få kortnummeret fra kunden for å gjøre dette på web for kunde(sikkerhetshensyn). Hvis MPX lager bestillingen kommer den i oppkrav med ekstra gebyrer/frakt.

 

Vi foretrekker at kunden ordner sine bestillinger selv da vi tross alt er en nettbutikk.

 

At det ikke er svart på mail beklager vi sterkt, da vi etterstreber å svare på mail samme dag som den er motatt.

Hadde man mottatt et slikt svar, så hadde det vært svært mye mer tilfredstillende enn det svaret man fikk.

Ja, å svare kundene på mailer er en svært viktig del av kundeservicen, og er noe alle nettbutikker bør skrive seg bak øret og være svært dyktige på.

Mail er måten å kommunisere med på internett, og er den mest vanlige formen for kommunikasjon mellom bruker og butikk.

Telefon forekommer også, men jeg og de i min vennekrets og bekjente, benytter mail så ofte det lar seg gjøre.

Når man selv jobber med IT og sitter med support for andre, så er det ikke vanskelig å se fordelene med en mail forran telefon.

Fordelen med telefon er et svar på flekken, men som regel er ikke dette behov for.

 

Om jeg blir å handle mer fra mpx.no er enda svært usannsynlig, for det er ikke på forumet på hardware slike oppklaringer skal komme, det skal komme som et vennlig og godt formulert svar på mailene som kundene sender inn.

Men noe av inntrykket er klart blitt bedre, men det er en grunn til at man handler på en butikk i tillegg til prisen, og det er service, vennlighet, fleksibilitet og hastighet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...