marcus Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hallo!! Har Asus wl-500 router og asus 160G usb adapter. Satte opp tråløst nettverk hjemme for ca.1uke siden som jeg for tiden bruker til internett på 1 pc. Hele opplegget har vært veldig ustabilt siden jeg fikk det til å fungere. Har oppgradert firmware på routeren, så signalet ligger på "exellent" hele tiden, men hastigheten varierer hele tiden mellom 2-25Mbps?? Er av og til maskinen ikke finner det tråløse nettverket før jeg får slått av/på adsl modemet, routeren og maskinen. Sånn som det er nå finner maskinen nettverket og alt ser bra ut, men jeg kommer meg f... ikke på nettet. Når jeg først kommer meg på nettet virker det som ting går treigere enn når jeg bruker nettverkskabel (merka det særlig på innlogginga på msn messenger). Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få det stabilt?? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hvis du har USB 1.1 på PC'n kan det være at adapteret ikke overfører nok data til å oppnå 54 Mbps. Ellers vil jeg anbefale å oppgrader XP (Hvis du kjører det) til SP2. Denne har mye bedre support for trådløst og er mye mer stabil. Tidliger fikk jeg ikke kryptering til å funke. Nå går det som en drøm - stabil på hastigheter 25-54Mbps avhengig av load. Har også ASUS WL-500g. PS. Husk å resette router når du har oppgradert firmware. På min er knappen litt ufølsom men du ser på oppsettet ditt at den er resatt - alt må konfigureres på ny..... Lenke til kommentar
marcus Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Har intallert sp2 og så da ut til å bli bedre en det var, før jeg intallerte sp2 ble driverne til usb adapteren ofte borte når jeg restarta pc'en. hvordan sjekker jeg om usb2 driverne er installert?? tror de skal være installert, men er ikke 100% sikker. ellers får jeg ta en formatering av harddisken og legge inn alt på nytt.. Lenke til kommentar
Breiflabben Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg hadde store problemer med min Asus WL-500G i starten. Kjenner igjen problemene dine. Ustabilt, måtte stadig restarte rutern, måtte bruke ipconfig /release og /renew hele tiden osv. Etter at jeg gjorde følgende har det i mitt tilfelle gått som en drøm: 1. Sitter nærmere ruteren. Jeg opplevde at den trådløse forbindelsen var svært ustabil når jeg satt "langt" unna ruteren (selv om Mbps og signalstyrke tilsynelatende var ok). 2. Jeg slo av Wireless Zero Configuration. Control-panel -> Admin Tools -> Services. Se også http://www.wired.com/news/print/0,1294,63705,00.html 3. Re-installerte nettverkskortet mitt (WL-100G) BF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå