Gå til innhold

Hva betyr egentlig spill-titlene?


Anbefalte innlegg

Har lurt på dette lenge. Titler som Tekken, Half-life, Donkey Kong, FarCry, Halo....osv, dere skjønner hvor jeg vil... ;)

 

Noen er kanskje bare navn, slik som Hubba Hubba Zoot Zoot, altså det betyr ingenting, selv om jeg har litt vanskelig for å tro det.

 

Er det noen som vet om et nettstedv om dette, eller kanskje du sitter på verdifull info selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lurt på dette lenge. Titler som Tekken, Half-life, Donkey Kong, FarCry, Halo....osv, dere skjønner hvor jeg vil... ;)

 

Noen er kanskje bare navn, slik som Hubba Hubba Zoot Zoot, altså det betyr ingenting, selv om jeg har litt vanskelig for å tro det.

 

Er det noen som vet om et nettstedv om dette, eller kanskje du sitter på verdifull info selv?

Man tar som regel ikke titler ut av løse luften. Som regel er det bare å bruke hodet.

 

Tekken er japansk for Iron (Tek) Fist (Ken). Fordi man deltar i noe som heter "The King of Iron Fist Tournament".

 

Halo er navnet på ringverdenen som man lander på i spillet, og som viser seg å være et gammelt våpen med potensiale til å utslette universet.

 

Half-Life refererer til nedbrytingen av radioaktivt materiale, der forskjellige typer materiale bruker ulik tid på å redusere strålingen sin.

 

far cry - distance estimated in terms of the audibility of a cry; "it's a far cry from here"; farawayness, farness, remoteness - the property of being remote

Lenke til kommentar
Så da betyr Donkey Kong Esel kongen? Høresr jo ræva ut men,donkey er jo esel.

Shigeru Miyamoto valgte Donkey fordi han mente at apekatten i spillet var veldig sta og dum.

 

The name "Donkey Kong" was created by Miyamoto as a combination of the word "Kong" from King Kong and "Donkey", a word which Miyamoto (with his loose understanding of English The English language believed was a general synonym for "stupid". It is believed by many that the name "Donkey Kong" was the result of a typo on the original cabinet's art work for "Monkey Kong", but this has been denied by Miyamoto and others.

Lenke til kommentar
Så da betyr Donkey Kong Esel kongen? Høresr jo ræva ut men,donkey er jo esel.

Shigeru Miyamoto valgte Donkey fordi han mente at apekatten i spillet var veldig sta og dum.

 

The name "Donkey Kong" was created by Miyamoto as a combination of the word "Kong" from King Kong and "Donkey", a word which Miyamoto (with his loose understanding of English The English language believed was a general synonym for "stupid". It is believed by many that the name "Donkey Kong" was the result of a typo on the original cabinet's art work for "Monkey Kong", but this has been denied by Miyamoto and others.

Jeg har hørt at det var en oversettelses-forståelse jeg:

 

Shigeru Miyamoto: I want the game to be called "Monkey Kong" in english!

Nintendo-USA mann: Okey! "Donkey Kong" it is!

Shigeru Miyamoto: No, not "Donkey Kong", "Monkey Kong"

Nintendo-USA mann: Thats what i said! "Donkey Kong" Goodbye!

 

:p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...