Kenny Bones Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Noen som vet noe om overklokking av Radeon 9700 np? Har hørt at det går uten problemer å klokke kortet så det tilsvarer Pro utgaven, men har også hørt noe om flashing av BIOS osv. Noen som kan forklare litt? Går det an å bare kjøre et slags tweak-applikasjon for å øke hastigheten? Har hørt at det finnes en slags sperre på kortene der som gjør at man ikke kan overklokke det uten å gjøre et eller annet. Kan huske at jeg har prøvd en gang, men er ikke sikker på hvordan det gikk. Jeg kan ihvertfall huske å ha fått artifacts, men kanskje jeg klokka det litt for mye? Ja og hvilke program skal jeg bruke for å klokke ATI-kort? Eller Radeon 9700 kortet da.. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Noen 9700 kort er iallefall låst. Vet ikke om det gjelder alle. Bare å teste. http://www.techpowerup.com/atitool/ Har alt du trenger. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ok, har lasta ned det som skal trenges, men trenger jeg extra kjøling? Og hva er denne BIOSen? Skal jeg erstatte original BIOS med en modifisert BIOS? Den er modifisert sånn at kortet kjører på 277 mhz istedet for 270. Da er det jo 7 mhz forkjell og det må vel kortet takle vel? Uten ekstra kjøling? Jeg har mulighet til å montere ekstra vifter da.. Er det absolutt nødvendig? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kortet takler nok pro hastighet godt uten en annen kjøler. Eneste en bios gjør er å forandre hastigheten. Like greit å bare stille den opp med ATItool. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå