Gå til innhold

Musa mi, med eller uten hjul?

Anbefalte innlegg

Har lenge trodd at mus med hjul er best.

Når man skal flytte på musen mens man spiller, så vil hjulet på musen ha kontakt med bordet selv om man løfter musen. Og man kan derfor foreta små manøvreringer med musen. Vet ikke om det er noen som skjønner hva jeg mener, men uansett spiller jeg iallefall alltid bedre med mus med hjul.

Hva mener dere? Optisk mus eller hjulmus. Drøft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at optisk er best.

Fordelene er at det er ingen bevegelige deler, bedre presisjin,ingen negativ aksellerasjon osv.

Kulemus sliter mest med kula, dette fordi at kula må ha godt feste til underlaget for å virke, og hvis du drar musa fort over musematta, så vil sensorene gå bananas og musepekeren vil fly litt over alt på skjermen.

Kulemus har også problemer med støv og annen dritt, noe optisk ikke har.

Min mening! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ei 3 år gammel high-end mus som jeg har likt veldig godt .. inntil for 2 uker siden. Da kjøpte jeg ny billig optisk mus til den bærbare og ble knallfornøyd med presisjon og respons. Godt med ekstra knapper var det også. Den jeg kjøpte heter Trust ettellerannet og kostet ca 120kr og er ikke trådløs. (Uten å påstå at "denne er best fordi jeg har den".)

Lenke til kommentar
Optisk er evig best :)

inntil laser-musene blir vanlige

Det er jo fortsatt optisk mus selv om man bruker laser som lyskilde da...

Ellers er nok den nyeste Logitech mx1000 musa et bra valg dersom du skal ha optisk mus.

Har selv en mx500 som er rimelig grei, men min gamle Razer ballmus hadde større presisjon og "lagget" mindre i spill.

Dersom Logitech kommer med en "tråd-utgave" av mx1000 tror jeg at jeg skaffer meg en slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...