Gå til innhold

Muslimene vil feire 11. september også i år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi begynne å si at alle kristne er onde og sammarbeider med nynazister

:hmm:

"the extremist Islamic movement Al-Muhajiroun" != "muslimene" akkurat som "KKK" != "de kristne"

Det blir alt for snevert å se på en ekstremist gruppe som representativ for en av verdens største religioner...

Men jeg er helt enig i at det er respektløst å ville feire en dag som 11.september.

Men igjen, i USA feirer de jo Columbus Day.

også antipsykopat da :shrug:

Lenke til kommentar
At noen muslimer vil feire 9/11 er like naturlig som at noen hvite vil feire Hitlers fødselsdag, som MrLee sier.

Slett ikke, da både nazisme og islam er ideologier, mens "hvit" (kaukasisk) er en rase.

"Noen hvite" ---> les: nazister

EDIT: islam er vel forresten ikke en ideologi.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
EDIT: islam er vel forresten ikke en ideologi.

Jo, i aller høyeste grad. Islam er et idepolitisk system for undertrykkelse og rettferdiggjøring av diverse kriminelle handlinger begått av grunnleggeren Muhammed, en pedofil voldtektsmann, landeveisrøver og slavehandler, som under drapstrusler påtvang folk islam, som tok gisler, som torturerte og drepte fanger og som lovpriste snikmord. Han er fremdeles muslimenes forbilde og "profet".

Som de sier på http://www.faithfreedom.org: we do not fight Islam because it's a religion; but because it isn't.

http://www.faithfreedom.org/Articles/SinaPrologue.htm

Endret av farke
Lenke til kommentar

For islamske ekstremister er det all grunn til å feire 11. september. Angrepet mot USA utløste en kjede av politiske valg/handlinger som kun har bidratt til å støtte oppslutningen om...nettopp islamske terrorister:

* Økt amerikansk støtte til Israel -> muslimer føler at Vesten godtar overgrep mot muslimske palestinere.

* Amerikanske militære aksjoner i islamske land (Afganisthan, Irak), med påfølgende gode muligheter for hellig krig og martyrdød for de få utvalgte.

* Mindre kritikk av måten Russland håndterer sine sikkerhetsproblemer langs den utsatte sørgrensen, siden disse problemene nå kan kobles mot "islamsk terrorisme" -> muslimer føler at Vesten godtar overgrep mot muslimske Tsjetsjenere.

Palestina. Afganisthan. Irak. Tsjetsjenia.

For ekstremistene er dette en vinn/vinn situasjon. Skytes de av amerikanske eller russiske soldater blir de martyrer. Trekker amerikanerne eller russerne seg tilbake, kan de slå seg på brystet og si at de har overvunnet Vesten, hvoretter de jogger begeistret videre for å spre sitt glade budskap i nærmeste naboland.

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke hardnakket påstå at islam pr. definisjon ikke er en ideologi, men jeg mener å huske at det faktisk finnes et fåtall av såkalte ideologier som kan pr. definisjon kalles ideologier. Så vidt meg bekjent skal en ideologi ha et syn, tanke og mening om absolutt alle aspekter av et samfunn. Noe de færreste såkalte ideologier i realiteten har.

Er på tynn is her, siden dette er videregående pensum så hvis noen finner definisjonen på hva en ideologi er, gi meg gjerne en link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...