compu50 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Etter lengre tids krangling med en merkelig internett tilkobling, har jeg nå bestemt å bytte HK i maskinen min. (Satte den sammen for ca 3 uker siden) Serut til at det er noe fysisk feil med et par porter. Jeg bytter nå fra et Epox HK til et bestillt MSI Hk i siste forsøk på å løse problemet. Alle andre komponenter vil være de samme, kun HK byttes. Finnes nå noen rask måte å gjenoppbygge/installere programmene på ? Maskinen har 2 fysiske HD, så kopiering av noe slag er ok. Også hoveddisken er delt i 2 partisjoner med Windows XP på en del. Finnes det noe program, måte, eller ett eller annet..som gjør at jeg ikke trenger å begynne å installere alt fra begynnelsen igjen ? Tenker mest på at jeg etter installeringen sist, har lastet ned masse MB med oppdateringer fra bl.a. Windows update. (Som jeg gruer meg til å ta fatt på igjen..) Takker for alt som kan hjelpe ! Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det KAN være at du slipper å formatere/installere OS på nytt etter bytte av hovedkort...Har opplevd at på noen hovedkort (avhengig av produsent) så slipper man å installere OS på nytt, mens man på andre HK må gjøre dette. Visst du må gjøre dette, må du nåkk installere noen programmer på nytt igjen, avhengig om de har filer som ingår i registeret til Windows, eller er avhengig av Windows på andre måter for å fungere. Du formatere selvfølgelig bare den partisonen OS ligger på, og lar resten være... Alle Win XP oppdateringene må du nåkk installere på nytt....vet hvertfall ikke om noen måter å beholde disse på ved formatering av harddisken... Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det er mulig, men krever litt jobb svjv. Så skru av maskinen og bytt hovedkort. Boot med XP cden din og velg repair. Dette vil kopiere systemfilene til maskinen, men også fjerne alle patcher du har installert. Du kan øke sjansene på at det vil fungere ved å avinstallere alle "system devices", controllere og porter (kan være at du greier deg med å disable dem, men er litt usikker på det). Da vil nemlig ikke Windows lete etter disse lenger og det skulle ikke oppstå konflikter mellom disse og de nye som blir kopiert når du reparerer installsjonen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hvis hovedkortene har samme chipsett så går det vanligvis bra uten formatering. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hvis det ikke funker å starte Windows så tar du en Repair Install: http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm Men da må du installere alle oppdateringer på nytt. Noe som enklest gjøres med å skaffe en CD med SP2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå