Gå til innhold

Bulletproof FTP Server - oppsett

HKRoed

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp med oppsett av grupper/brukere i Bulletproof FTP server her. Har holdt på i mange timer nå, men får det jaggu ikke til.

Det jeg deler ligger på to disker (E:\ og F:\)

Brukerene som er på besøk skal ha tilgang til nesten alle mappene, men bare en personlig mappe som ligger på E:\backup_andre\"user"

Det jeg sliter med er at brukerene også ser hele denne E:\backup_andre mappa. De skal jo bare se sin egen.

Har noen noen tips til løsninger? :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

skal følge med en ganske god hjelp. Jeg har bare vært borti 2.xx versjonene. Men det er stort sett å legg til en bruker, legg til username og password, så legge til mapper som den skal ha tilgang til, og hva rettigheter på mappene .. (skrive,lese,lage mapper, slette osv).

så skal du "koble til" og "åpne" ftp serveren

men

dette er lett når din pc er koblet rett til nett uten bruk av brannmur, eller at du er bak nat-ruter/brannmur. Daaaaa blir det mer gørr.

gi oss litt mer info om hva du gjør og hva du har av ting

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen!

Dette ble lagt litt på is, men skal prøve meg nå igjen.

Altså. Jeg skal sette opp en server med en del brukere. Alle brukerene skal ha tilgang til de samme mappene + 1 privat mappe. Dvs at hvis feks A logger seg inn så ser han alle standard mappene + sin egen private mappe.

Hvordan settes dette opp?

Har prøvd nå å opprette en gruppe kalt "Normal" hvor jeg gir tilgang til alle standard mappene. Dette fungerer helt flott ved innlogging.

Så legger jeg til den private mappen på brukernivå, men den får jeg aldri tilgang til.

Jeg har IKKE problemer med å få serveren online. Det er dette med de private mappene jeg sliter med.

Håper noen kan hjelpe meg nå!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...