Gå til innhold

Trenger en kraftig og STABIL PSU.


Anbefalte innlegg

Har prøvd meg litt på andre steder på boardet, men blitt anbefalt å prøve her.

Har mistanke om at PSU'en min ikke er noe særlig. Det er en Q-TEC 650W.

Systemet mitt er i høyeste grad ustabilt, og jeg mistenker at det kan være ustabil strøm.

 

Derfor håper jeg at noen eksperter her kan anbefale meg en kraftig og mest mulig stabil PSU som passer for mitt opplegg. Finnes det PSU'er som er skreddersydd for foskjellige type systemer, f.eks. mitt som baserer seg på AMD 64? Se forøvrig signaturen for annet utstyr. Tenker også å skaffe en HD til.

 

Takker så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q-tec er vell en av de merkene som er blitt sagt minst positive ting om hær på forumet :thumbdown: Å når det er så mange som er enige i en ting, må det jo nesten være noe i det ;) Forøvrig kan jeg annbefale en psu da den ser ut til å ha mange tilhengere... den er billig og bra.. :

 

denne, som du kan finne en test av hær.

 

Mange hær på forumet som er veldig fornøyd med den hvertfall, har den ikke selv så kan ikke si så mye på det... :roll: Les litt i forumet, og les testen så bør du vite nokk til å kunne vurdere om den duger.. :w00t:

 

Om du ikke er en stor fan av leds, lys, og disko i kabinettet kan du ta en titt på denne. IGJEN jeg har ikke det psu'et, men den ser ut til å være bra... Aspire er ett bra merke når det kommer til PSU å gjøre ser det ut som :w00t:

 

Selv har jeg psu'et over alle psu'er! nemmlig PC Power & Cooling sin Turbo-Cool 510 Deluxe

 

Uansett hva du bestemmer deg for, så tror jeg det blir bedre enn q-tec om da jeg har lest om så mange missfornøyde q-tec eiere :p

 

Lykke til, velg og vrak.. ;)

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Takker alle sammen.

 

Pris er ikke nøye. Jeg betaler med glede det som skal og må til for å få det så stabilt som mulig.

Jeg bryr meg ikke om disco-lys og slike fancy gadgets; det eneste som betyr noe er at det er 100% stabilt, og at det får systemet mitt til å funke.

 

Hva skal man se etter i spesifikasjonene på en PSU for å få et hint om hvor stabil den kan være?

Lenke til kommentar
Selv har jeg psu'et over alle psu'er! nemmlig PC Power & Cooling sin Turbo-Cool 510 Deluxe

den ser temmelig heftig ut den der ja. Hvor har du fått tak i den? kosta den rundt 2k eller?

jaa sånn +/- ... han betalte 274$ for sin (sikkert 50$ i porto kjenner jeg de rett :roll: ) da vil prisen i NOK komme på :

 

274$ = 1866 NOK

+ 24% MVA = 1866.24 * 0.24 = 447 NOK

 

= 2313 NOK

 

Så når den han bestillte hentes fra posten, må han sikkert betale 2500 NOK ca, da tollerne tar betalt for å fortolle i tilleg til MVA avgiften... Jeg var så heldig at jeg fikk denne PSU'en fra en kompis for en penge... men du skal klare å bestille den til ca 2000 NOK om du finner den til litt billigere penge enn 274$ ....

 

Hvertfall, knallers PSU, bare litt mye liv i vifta til den av og til :blush: men DET kan jeg leve med.. ;)

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Hmmm. Folk er snåle... To og et halvt tusen for en vanlig PSU????

Det er den merkeligste penisforlengeren jeg har hørt om på lenge.

"vandlig" psu var å ta litt i da... dette er (om ikke den mest stabile) en av de mest stabile psu'er på markedet... absolutt overklokkerens våte drøm når det kommer til psu... :blush:

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Ja, da var Turbo-Cool 510 ATX Deluxe PSU'en fra PC Power & Cooling på plass i maskina.

 

Ble det noe bedre...?

 

Nei.

 

PS. Prisen på 274$ var inkludert frakt.

Hehe, stakkar! Over 2000 kroner ut vinduet der ja!

 

Det er i alle fall min oppfatning. Q-tec duger fint til det meste. Litt mindre stabile, litt dårligere kvalitet, men så da? Det funker fint i alle de PC'ene jeg har bygd.

Lenke til kommentar
Setter en knapp på at det er audigy 2 zs kortet som er synderen .

Mange som har problemer med dette , mens "vanlig audigy 2" er uproblematisk.

Enig i dette, det må være noe annet som er feil i PCen.

 

Du kan jo prøve å ta ut lydkortet da? Og så kjører du ei stund på det integrerte lydkortet?

 

Hvis du klikker nicknavnet mitt, ser du at jeg har nesten de samme spesifikasjonene som du har +litt til. Min PSU trekker dette systemet uten problemer. Aspire får du kjøpt på www.datorbutiken.com Jeg betalte 531,- for den, tror den er gått opp en hundrelapp nå. Denne gjør jobben sin. Maskina mi er dønn stabil.

 

Jeg går ikke god for den PSUen du har kjøpt, men det er rart om den ikke skal være bra nok til den prisen da.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...