Murph[Y] Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg sliter med å få maskina mi til å fungere som den skal. Det er en xp2600 120gb s-ata, 128mb ati radeon 9500 pro 512mb ddr400 ram på et asus a7n8x hk... Et godt eksempel på at noe er galt er at jeg nå får over 1000p lavere score på 3d mark 2001, enn når maskina var ny (selv om maskina er nyformatert og har samme drivere og samme settings på 3d mark). Dessuten sliter den med en rekke spill som f.eks nfsu som jeg har runda 2 ganger før, men ikke får til å fungere nå (ødelagt grafikk). Jeg vet ikke om den teoretisk skal duge til doom 3, men, sånn som den er nå klarer den så vidt å komme inn i selve spillet, men greier ikke å kjøre det. Det eneste som er gjort med den siden den var ny, er at jeg har skiftet til en bedre kjøler, kan det tenkes cpu ble "tregere" da jeg kom til skade for å sette på kjøleren feil vei, og maskinen naturlig nok ikke ville boote før jag hadde satt på kjøleren riktig vei? Det jeg egentlig spør etter er om noen vet av noen gode diagnose programmer som får til å sjekke hva som kan være galt... har prøvd tonnevis av forskjellige drivere, alt av bios innstillinger og har god kjøling, men ingenting hjelper.. Håper noen kan komme med gode råd! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Sjekk om den er riktig innstillt i bios, og at den kjører på omtrent 2Ghz. Kan også være lurt å teste om det er et stabilitetsproblem (memtest,prime95,burn in test) og selvsagt sjekke hvilken driver du bruker, siste er ikke altid best i alle tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå