FlexGym Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Isåfall har dere noen 22 og 9mm pistoler å anbefale? Blitt lei av klubbens våpen og vil kjøpe to selv. sett litt på disse walther fåes helt lik i 22. og 9mm Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 jeg persjonlig syns det er et møka våpen, fra hva jeg har hørt av folk som har skutt mye med dem, er 9mm versjonen helt ubruklig. .22 skal være bedre. skal du ha en 9mm, velg en beretta 92fs, Para-Ordnance, eller glock, ikke at jeg er spesielt fan av glock, men de er bedre en den du linka til Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) jeg liker faktisk x-esse litt (dette er da altså en .22) Endret 7. september 2004 av invictus Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 takk for svar. det eneste jeg liker med walther er grepet. glock er nok litt i korteste laget. jeg skal se litt på x-esse? og 92fs, Para-Ordnance Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 para-ord. er et gjenomført bra våpen, du får de i de fleste kalibere, men vanligst er 9mm .40 og .45. alle våpene er i good old fasion 1911 stil. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Har nå sett litt på denne siden og funnet noe brukbare jeg skal se nermere på. Beretta 87 Target Browning Buck Mark den jeg bruker i dag Hammerli sp 20 rrs Hammerli x-esse long Hammerli x-esse sport Desert eagle mark xix 50 12,7mm som en felt pistol fikk jeg lyst på isteden for en kjedelig 9mm whalter gsp expert walther osp 2000 walther ksp 20 Ser ut som noen blir sittende i sofaen på treningene fremover ikke bare må en bestemme seg med det er visse krav til løpslengde vekt avtrekkervekt kaliber sikte osv takk for hjelp Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Desert Eagle kan du styre langt unna, da er det bedre å invistere i en spretet. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 faktisk så er hammerli det beste våpnet å holde jeg har prøvd. både pga vekt og følelse. er ikke sikker på om det var long eller short, men var en av de to. hammerli er definitivt et våpen jeg selv vurderer å kjøpe da jeg skal ha meg en .22 i løpet av det neste halve året. ellers må jeg ærlig innrømme at jeg liker ruger mk2(?) litt. jeg synes den er hakket bedre å sikte med enn andre våpen jeg har prøvd, men tror det er en smakssak. Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Desert Eagle kan du styre langt unna, da er det bedre å invistere i en spretet. Denne rugeren? Det med desert eagle 12,7mm er vel ikke aktuelt i virkeligheten forde den bare tar 7skudd og veier nesten en kg formye. koster sikkert 20kr skuddet. Det blir vel en 9mm til felt/grov programmet. Men satser nå på 22 først. Det blir nok mest sansynelig en x-esse hammerli long/sport. Må vel bestilles?tar sikkert 1mnd. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 (endret) var nede på politistasjonen i stad for å ordne meg egen våpensøknad. til tross for at jeg oppfyller kravene var de heller lite hjelpsomme for å si det slik. litt trist at de skal være så vanskelige i grunn da jeg er en av få fra min generasjon som driver med denne hobbyen der jeg er fra. for meg vil valget falle på enten ruger mk2 eller hammerli x-esse den dagen jeg får (sendt og) godkjent søknaden min. men hvis du er medlem av en pistolklubb så har de vel et utvalg av våpen du har fått låne i perioden det tar deg å oppfylle kravene? isåfall vet du vel delvis hva du liker/misliker ved et våpen? Endret 17. september 2004 av invictus Lenke til kommentar
Veronica_ Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Skyter lerduer jeg da...! Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 17. september 2004 Forfatter Del Skrevet 17. september 2004 men hvis du er medlem av en pistolklubb så har de vel et utvalg av våpen du har fått låne i perioden det tar deg å oppfylle kravene? isåfall vet du vel delvis hva du liker/misliker ved et våpen? Jeg likte en glock jeg lånte ,(og den kan bygges om til helautomat ved hjelp av 400kr og ett bud på e-bay) men den er upresis,kort og plastikkfølese. Liker faktisk xesse. 3stk som kjøpte seg slik i forrige uke. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) husk at om helauto er aldri så artig så er det forbudt, og jeg ville aldri risikert å bryte våpenloven. da risikerer du å miste lovlige våpen også. har du prøvd å skyte med xesse enda da? utrolig godt ikke sant Endret 18. september 2004 av invictus Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 husk at om helauto er aldri så artig så er det forbudt, og jeg ville aldri risikert å bryte våpenloven. da risikerer du å miste lovlige våpen også. har du prøvd å skyte med xesse enda da? utrolig godt ikke sant Jeg ville aldri gjort noe ulovelig med mine fremtidige våpen. x-esse er utrolig bra,eneste våpenet som kjøpes i klubben for tiden. har kun skutt 200skudd med x-esse langt løp ,bedre sikting. Lenke til kommentar
MagnusG Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei! Har prøv Hammerli x-esse short, det er et behagli våpen å skyte med. men er det mulig å motere et rød-punkt dikte på den? og hvordan gjør man det eventuelt? Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 whalter har et eget spor for eye point og laser sikter. Det må da være mulig å montere det på x-esse , sansynligvis en egen esse holder som man monterer eye point på. Skal sjekke det ut . Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 har endelig min egen .22LR søknad hos politiet nå, og klubben har sagt de skal gå god for meg. med mindre jeg har noe jeg ikke vet om på rullebladet ser det ut som jeg kjøper meg hammerli x-esse like over jul. usikker om jeg går for long eller short versjonen men. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Gratulerer! Hvilket glock er det forsvaret bruker forresten? Skjøt med glock og eg må si at eg skjøt mye bedre med glock enn med mp5. Edit: Glocken eg skjøt hadde de nettopp fått så eg er ikke sikker på om det er nytt model eller om det er nytt av standaren de bruker elns. Endret 4. november 2004 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 såvidt meg er bekjent så bruker forsvaret en gammel utgave av glock 17 (9mm?). de har tidligere også brukt luger om jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
FlexGym Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 såvidt meg er bekjent så bruker forsvaret en gammel utgave av glock 17 (9mm?). de har tidligere også brukt luger om jeg ikke tar helt feil? glock 17 er en 9mm ja, hadde jeg vist hvordan man legger ut bilder her på forumet kunne jeg lakt ut noen fra skytinga mi med en glock 17 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå