Gå til innhold

STILLE skjermkort ?

vihovde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sapphire Radeon 9600XT Ultimate Edition - kr 1699,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122217&cks=PRL

Klarer du å klatre opp til 2300,- blir Sapphire Radeon 9800 Pro Ult. Ed. ett klart valg:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119628&cks=PRL

Begge har mer enn nok hestekrefter til å dra 99.9% av dagens spill, og jeg har enda til gode å høre noen klage på TV-Out til ATI sine kort.

Edit: Glemte jo å si at begge er uten vifte, så du skal lete lenge etter samme ytelse til den gode prisen med mindre du monterer egen kjøleløsning, f.eks. Zalman (som er noe større og kan bli ett problem i kabinettet ditt).

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

For guds skyld ikke kjøp 9800 passiv kjølt hvis du skal ha den i en cube...

Spesielt med tanke på varmen dette kortet produserer, det vil ende opp med at du må installere vifter for å fjerne varmet fra kabinettet og da er det ikke en stille løsning mer. Jeg synes nesten 9600XT er for varmet også jeg, men det ligger akkurat på grensen....

Ettersom en cube har såpass lite volum vil du få temp sikkert i overkant av 60 grader med vifter, hvis du ikke skal bruke vifter vil tempen fort stige til 70+. Altså for varmt til at kortet fungerer tilfredstillende.

Lerun

Lenke til kommentar

Beste løsningen er definitivt ikke en passiv kjøler da man da må kompensere med å ha en ekstra vifte allikavel for å dra ut den varme lufta den produserer. Akkurat som å ha en ovn inni PCen. Anbefaler heller Arctic Cooling da denne blåser den varme lufta ut av kabinettet i tillegg til å bidra til bedre luftsirkulasjon.

Lenke til kommentar
Beste løsningen er definitivt ikke en passiv kjøler da man da må kompensere med å ha en ekstra vifte allikavel for å dra ut den varme lufta den produserer. Akkurat som å ha en ovn inni PCen. Anbefaler heller Arctic Cooling da denne blåser den varme lufta ut av kabinettet i tillegg til å bidra til bedre luftsirkulasjon.

:yes: Enig så enig.

Lenke til kommentar

Arctic Cooling ??? Hva og hvor får man dette ??? Er det ett eget kort eller kjøle løsning ???

Lenke til kommentar

Jeg for min del ville egentlig anbefalt et HIS Excalibur 9800 Pro IceQ, som etter min mening er et ganske stillegående kort. Får de under 2000 kr også. Hvor stille skal du egentlig ha dette? Nå er jo dette et ganske stort kort for IceQ-kjøleren tar en ekstra slot-plass, men luftstrømmen blåses ut bak ved kortet så det bidrar jo også til å kjøle kabinettet (..på en måte). Mulig det er samme løsningen som Artic Cooling, hvem vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...