vihovde Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Trenger ett STILLE skjermkort i rundt 1000-2000 kroners klasse (eller det som gir mest for pengene) Må være STILLE, da dette skal i min Barbone Aopen XC cube maskin. Noen forslag ??? Lenke til kommentar
pri Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hva skal det brukes til? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Dersom du har plass til denne, så er det en god løsning. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Bare å kjøpe et Radeon 9200 det, så er det lydløst Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Bare å kjøpe et Radeon 9200 det, så er det lydløst eller 9600! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Eller 7500, eller 9250, eller 9600SE Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Sapphire Radeon 9600XT Ultimate Edition - kr 1699,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122217&cks=PRL Klarer du å klatre opp til 2300,- blir Sapphire Radeon 9800 Pro Ult. Ed. ett klart valg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119628&cks=PRL Begge har mer enn nok hestekrefter til å dra 99.9% av dagens spill, og jeg har enda til gode å høre noen klage på TV-Out til ATI sine kort. Edit: Glemte jo å si at begge er uten vifte, så du skal lete lenge etter samme ytelse til den gode prisen med mindre du monterer egen kjøleløsning, f.eks. Zalman (som er noe større og kan bli ett problem i kabinettet ditt). Endret 6. september 2004 av Falconer Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Eller 7500, eller 9250, eller 9600SE 9600 yter best da og koster litt under 1000.- Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Klarer du å klatre opp til 2300,- blir Sapphire Radeon 9800 Pro Ult. Ed. ett klart valg:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119628&cks=PRL Støtter deg på den! Meget stille kjøleløsning + at det gir en meget bra ytelse! Gå for denne om du har råd! Lenke til kommentar
lerun Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 For guds skyld ikke kjøp 9800 passiv kjølt hvis du skal ha den i en cube... Spesielt med tanke på varmen dette kortet produserer, det vil ende opp med at du må installere vifter for å fjerne varmet fra kabinettet og da er det ikke en stille løsning mer. Jeg synes nesten 9600XT er for varmet også jeg, men det ligger akkurat på grensen.... Ettersom en cube har såpass lite volum vil du få temp sikkert i overkant av 60 grader med vifter, hvis du ikke skal bruke vifter vil tempen fort stige til 70+. Altså for varmt til at kortet fungerer tilfredstillende. Lerun Lenke til kommentar
SmyGen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Beste løsningen er definitivt ikke en passiv kjøler da man da må kompensere med å ha en ekstra vifte allikavel for å dra ut den varme lufta den produserer. Akkurat som å ha en ovn inni PCen. Anbefaler heller Arctic Cooling da denne blåser den varme lufta ut av kabinettet i tillegg til å bidra til bedre luftsirkulasjon. Lenke til kommentar
zappo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Beste løsningen er definitivt ikke en passiv kjøler da man da må kompensere med å ha en ekstra vifte allikavel for å dra ut den varme lufta den produserer. Akkurat som å ha en ovn inni PCen. Anbefaler heller Arctic Cooling da denne blåser den varme lufta ut av kabinettet i tillegg til å bidra til bedre luftsirkulasjon. Enig så enig. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Beste løsningen er definitivt ikke en passiv kjøler da man da må kompensere med å ha en ekstra vifte allikavel for å dra ut den varme lufta den produserer. Akkurat som å ha en ovn inni PCen. Anbefaler heller Arctic Cooling da denne blåser den varme lufta ut av kabinettet i tillegg til å bidra til bedre luftsirkulasjon. Arctic Cooling ??? Hva og hvor får man dette ??? Er det ett eget kort eller kjøle løsning ??? Lenke til kommentar
aloneagain Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg for min del ville egentlig anbefalt et HIS Excalibur 9800 Pro IceQ, som etter min mening er et ganske stillegående kort. Får de under 2000 kr også. Hvor stille skal du egentlig ha dette? Nå er jo dette et ganske stort kort for IceQ-kjøleren tar en ekstra slot-plass, men luftstrømmen blåses ut bak ved kortet så det bidrar jo også til å kjøle kabinettet (..på en måte). Mulig det er samme løsningen som Artic Cooling, hvem vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå