Gå til innhold

Valg av minne til AMd 64 939 prossesorer!

Åsmund@ATi

Anbefalte innlegg

Hei!

Har drevet og lurte på ram til enkelte av disse prossesorene her:

AMD Athlon 64 3500+

AMD Athlon 64 3800+

AMD Athlon 64 FX-53

jeg skal ha en av disse men valget av ram til enkelt av de er ikke let!

Av ram så er det disse å velge mellom:

Crucial BallistiX PC3200 512 MB x 2

Corsair TWINX1024-3200XL

OCZ 1024MB Dual Channel-kit PC3200 Platinum CL 2-2-2-5 400mhz E.L R-2

OCZ 1024kit E.B 3500 2x512MB (2,5-3-2-8) 433MHz

OCZ 1024kit 3700 E.B 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz

Jeg vil ha svar på hva dere syns og er best til være enkel av prossesorene...

Det skal brukes med Shuttle SN95G5!

Og for det siste hva er den mest fornuftigste prossesoren av de 3 å kjøpe..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man klokker vel hypertransporten som igjen klokker minnet som man vanligvis klokker. På lik linje med FSB overklokkingen på P4 systemer.

Har 3500EB PE til FX-53 selv, og er veldig fornøyd med det ( selv om HK ikke klarer pumpe ut mer enn 2.7v som gjør nytteverdien liten ) Men BallistiX minnet ser veldig interresant ut da.

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

jeg har aldre klokka minnet før..litt flaut men...min prossesor hadde ikke HT før... men jeg skal nå prøve nå da....

vil gjerne ha svar på noen som er bra til å klokke til den å den prossesoren og noen som er bare helt vanlig til den å den prossesoren samt valg av den mest fornuftige å kjøpe og som du vil tjene mest på... av ytelse å pris!

Lenke til kommentar
Man klokker vel hypertransporten som igjen klokker minnet som man vanligvis klokker. På lik linje med FSB overklokkingen på P4 systemer.

Har 3500EB PE til FX-53 selv, og er veldig fornøyd med det ( selv om HK ikke klarer pumpe ut mer enn 2.7v som gjør nytteverdien liten ) Men BallistiX minnet ser veldig interresant ut da.

bra... funker de bra da?

Lenke til kommentar

bra... funker de bra da?

OCZ anbefaler selv EB 3500 til moderat overklokking og EB 3700 til ekstremoverklokking. Uansett så er EB serien noe av det beste minnet som er å få tak i. Det er dessuten på vei ut av produksjon, så du bør ikke vente for lenge.

En annen grunn til å velge OCZ er at de har fantastisk kundesupport. De er raske til å svare på mail, og de svarer på det amn spør om også :)

Jeg er skeptisk til BallistiX etter at det kom fram at det ikke er noen andre som klarer å matche resultatene som Anandtech fikk i sine tester av minnet. Har sett en del tester der BallistiX kommer langt dårligere ut. Dessuten så får man foreløpig ikke BallistiX i Dual sett (så vidt jeg vet).

Hva som er den mest fornuftige cpu'en er det bare lommeboka di som kan svare på :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...