rvenes Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Hallo. Sliter litt med filservern min. Den Deler internet med ICS og har Active Directory Domene ting i win2k3. Fønka jo fint i starten, men no får eg masse feilmeldinger i evet loggen (sjekka den ikkkje så mykje før) Feilmeldingene eg får ca 2 stk i timen av er. The DNS server was unable to open Active Directory. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. The DNS server has encountered numerous run-time events. To determine the initial cause of these run-time events, examine the DNS server event log entries that preceded these run-time events. The data is the number of events that have been suppressed in the last 60 minute interval. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Og no i det siste har eg fått denne feilmeldinge her også. The DNS server was unable to open zone _msdcs.venes.org in the Active Directory from the application directory partition ForestDnsZones.venes.org. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Noken som veit kva eg har gjort feil? Mulig eg har sett alt opp feil også! Dette er kun for testing og læring. Servern kobler seg opp til internet med ISDN, og da skal da denne tilkoblingen ikkje stå på døgnet rundt seffølelig (adsl kjem endlig til jul) Eg vil ha styr på når den skal ringe opp og ikkje, liker og ha kontroll. (har mange pc'r i nettet, veit jo aldri om noken installerer eit program som trigger internet heile tida) Eg kan jo også formatere den og legge inn alt på nytt, men eg trur ikkje det er nødvendig. Vis eg gjer det trenger eg ein guide til kordan sette ting opp rett med ein gang. Før kunne eg åpne Active Directoru Users and Computers, men det kan eg ikkje no lengre, nå får eg feilmeldinga: Naming information cannont be located for the following reason: The seerver is not operational. If you are trying to connect to a domain controller running Windows 2000, verify that Windows 2000 server service pack 3 or later is installed on the domain controller, or use the windows 2000 administration tools. For more information about connecting to a domain controllers running windows 2000, see helo and support. "Event ID'ene" på feilmeldingene er 4000 9999 Dei 2 er det mest av, vidre har eg 4007 4001 4013 4011 3000 The DNS server has encountered numerous run-time events. To determine the initial cause of these run-time events, examine the DNS server event log entries that precede this event. To prevent the DNS server from filling the event log too quickly, subsequent events with Event IDs higher than 3000 will be suppressed until events are no longer being generated at a high rate. Det er da Windows 2003 server eg har installert. Domenets navn er venes.local Domenet skal være lokalt! den skal ikkje på internet, vis det går da, vil at den ikkje skal rote på internet med noke som helst! kun få ned www sider til meg! men men...er det nokon som veit kva som er feil? På forhånd takk. Endret 6. september 2004 av Cornel Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Sett serverens IP som DNS-server i TCP/IP instillingene. Om du har din ISP's IP her prøver AD å oppdatere de DNS serverne og det får den ikke tilgang til. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Du har jo en post om akkurat det samme her, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=285245&hl= og her fikk du akkurat samme svaret, og de svarene er helt rette. Har du testet dem??? Søk på google, og skriv: event id xxxx (her setter du tallene inn) Du får masse svar. Endret 10. september 2004 av slowcooler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå