Gå til innhold

Same old story: Stoler på skolen = pure hell.

Bandidos-Pelle

Anbefalte innlegg

Jo, hver eneste, bidige dag jeg er på skolen er det samme, gamle rutine. Sette seg ned på en stol som minner mer om en krakk. Ikke nok med at den ser ubehagelig ut - den ER ubehagelig. Så jeg setter meg ned, og føler meg ikke direkte komfortabel i min bakende etter noen timers intens sitting.

Derfor har jeg et spørsmål: Er det lov å ha med egen stol på skolen? For om det er, så skal jeg ta med den deiligste stolen spesialimportert fra Peru. Classmates = misunnelige.

Så, noen som har svaret på spørsmålet mitt, for da skal jeg være rebell nummer en og ta med en satans digg stol til skolen i morra! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du gjør det er nok den stolen borte etter første friminutt. om ikke du velger å låse deg fast i den eller noe da..

Vel, jeg legger fort merke til hvem som har tatt stolen, uansett :)

Ett kikk innom klasserommene, og så er saken løst. Og uansett, tror utrolig nok ikke at det vil skje på skolen vår. Selv om muligheten alltids er der.

EDIT:

Hadde uansett tenkt til å kjøpe en digg IKEA-stol til en hundrings!

Endret av Bandidos Pelle
Lenke til kommentar
Har du mange av timene dine i samme klasserom? Da jeg gikk på skolen, byttet jeg nesten klasserom hver time. Hadde vært litt kjipt å drasse rundt på stolen din da.

Alle timene bortsett fra de rent praktiske fagene som gym, kunst & håndverk og musikk foregår i klasserommet, så det er ikke noe stress med evt. flytting av stol.

@cyberPanda: Har du studert på Blindern? :wow: Jeg bor to hundre meter fra selve universitetet :)

Lenke til kommentar
Hvorfor spør du om dette her på forumet? Om du får lov eller ei er vel en sak du må ta opp med din(e) lærer(e)..

Han kan jo vel spør om det han vil på forumet her det er tross alt søppel delen, jeg kan forøvrig melde meg på å si at stolene vi har på skolen SUGER. :)

Lenke til kommentar

Her var det en del meninger ute og går, ser jeg. Her er de konkrete fakta:

Fylkeskommunen eier skolen (dersom det er en vanlig VGS vi snakker om), og har således disposisjonsrett over lokalene. Rektor er den som må bedømme om dette skal tillates eller ikke, men han står i sin fulle rett til å nekte.

Det du da kan gjøre er å vise til Opplæringslova kapittel 9a-2, og forskriftene. Denne loven er en slags arbeidsmiljølov for skolemiljøer, og står over hva rektoren måtte mene. Setningen "Alle elevar har rett til ein arbeidsplass som er tilpassa behova deira." bør pugges av alle som har en liten jævelunge i magen. Forøvrig kan jeg anbefale deg å lese hele opplæringslova (du finner den på lovdata.no). Finnes masse fete ting og smutthull her.

Poenget er at jeg ser ingen grunn skolen kan ha for å nekte deg å bruke din egen stol. Imidlertid kan de jo gjøre seg obsternasige og stå på sitt selv om de ikke har retten på sin side - skolen kan finne på mye faenskap, de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...