siDDis Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Eg har ein ftp server som eg ikkje greier å koble meg til når eg bruker brannmur. Med brannmur av så går det heilt fint. Kva slags porter er det eg må åpne? Lenke til kommentar
skille Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 FTP bruker som standard port 21. -Trond Lenke til kommentar
whom Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Bare et kjapt lite spm, jeg ikke gidder å lage topic om: Er det forskjell på nedlastingshastighet på forskjellige ftper, og hvilken er den raskeste? Takker for svar Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 eg har 3 forskjellige ftp servere, med forskjellige porter ingen funker enda eg har åpna 21, 40090, 800 osv Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 alle ftp kan sette båndbredde begrensing på kvar bruker ellers er det full speed Lenke til kommentar
skille Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 eg har 3 forskjellige ftp servere, med forskjellige porteringen funker enda eg har åpna 21, 40090, 800 osv Sitter du bak noen router? I såfall må du nok forwarde porter til ftp serveren. -Trond Lenke til kommentar
r_k Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 enig med skille, men det kan være en ide og også åpne for dataporten til ftp, som ved port mode normalt er porten under den som ftp står til. Hvis den er på 21 så er dataporten 20. Denne må da også routes til ftp-servern. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) hmmm, det såg ikkje ut til å hjelpe problemet mitt eg bruker smartftp når eg skal koble meg til, er litt rart at når eg er utenom brannmur så funker det heilt fint og når eg skrur på brannmuren så funker det ikkje i det heile tatt. funker fint når eg kobler meg til nettet på HiA og Endret 6. september 2004 av siDDIs Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Er det hardware brannmur du snakker om nå? eller er det vanlig software? Lenke til kommentar
r_k Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Ftp servner; bruker den pasv eller port mode? Litt viktig for å vite hvilke porter som må åpnes. Når du connecter connecter du via pasv eller port? Har lite kjenskap til smartftp. Last ned FlashFXP og test den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå