Foxtrot Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Jeg er sliten men fornøyd så langt. Jeg har etter 5 forsøk klart å installere Debian 3.0 Woody i Dualboot med WinXP. Jeg har flere utfordringer forran meg nå. Jeg må finne config for skjermkort, slik at jeg kan øke oppløsningen og finne ut om jeg kan legge inn riktig skjermdriver til mitt ATI Radeon 9200 64MB skjermkort. Jeg klarer ikke å finne ut hvor jeg kan configurere nettverksinnstillingene. Jeg må på nett med den. Hvordan kan jeg configurere for e-post Jeg kjører KDE Dette var mye kanskje. Jeg går under newbe i Linux Endret 6. september 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hvis det ikke er en server anbefaler jeg at du heller legger inn sarge, eller sid, da woody er ekstremt utdatert. Netinstall er som regel å foretrekke. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Hvis det ikke er en server anbefaler jeg at du heller legger inn sarge, eller sid, da woody er ekstremt utdatert. Netinstall er som regel å foretrekke. Debian 3.0 Sid amd64bit Netinstall var heller vanskelig å installere da jeg ikike klarte å logge meg på internett under installeringen. Det som er noe skit er at Woody lå på Debin.org som den siste versjonen. Jeg så ikke noen annen. Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Dette stod på siden til debian.org http://www.debian.org/releases/ Index of releases The next release of Debian is codenamed ‘sarge’ -- no release date has been set Debian GNU/Linux 3.0 (‘woody’) -- current stable release Debian GNU/Linux 2.2 (‘potato’) -- obsolete stable release Debian GNU/Linux 2.1 (‘slink’) -- obsolete stable release Debian GNU/Linux 2.0 (‘hamm’) -- obsolete stable release Her står det at "Sarge" ikke er utgitt ennå, og det står ikke noe om "Sid" Men her kan du lese om "sid": http://www.debian.org/releases/unstable/ her står det at det ikke vil bli noen utgivelse av en ren "sid"- versjon Så konklusjonen må da bli at "woody" er den eneste stabile versjonen pr i dag. Endret 6. september 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) unstable og testing her refererer til API'et og config, ikke hvor mye det crasher sid har alt det nyeste, testing har alt som har vært i sid en stund uten noen alvorlige problemer, og stable er fra 2002, og blir aldri oppdatert med nye versjoner (bare sikkerhetsoppdateringer) - dette er viktig for servere, som da bare trengs å bli satt opp og testet en gang. Husk at linux ikke er windows, og ting er annerledes på denne siden av dammen Jeg kjører selv unstable, og det er skjeldent at det er noen problemer med det. Men hvis du er ny på linux og ikke klarer å fikse småproblemer som dukker opp, så vil jeg anbefale testing. Eller en av de mer brukervennlige distro'ene, som redhat. Så slipper du å sette opp X, lydkort og slikt manuelt (på den andre siden så lærer du ikke så mye av det) Edit: Sarge (som nå er testing) er allerede entret freeze, og kommer etter planen til å bli den nye stable innen et par måneder. Endret 6. september 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 unstable og testing her refererer til API'et og config, ikke hvor mye det crasher sid har alt det nyeste, testing har alt som har vært i sid en stund uten noen alvorlige problemer, og stable er fra 2002, og blir aldri oppdatert med nye versjoner (bare sikkerhetsoppdateringer) - dette er viktig for servere, som da bare trengs å bli satt opp og testet en gang. Husk at linux ikke er windows, og ting er annerledes på denne siden av dammen Jeg kjører selv unstable, og det er skjeldent at det er noen problemer med det. Men hvis du er ny på linux og ikke klarer å fikse småproblemer som dukker opp, så vil jeg anbefale testing. Eller en av de mer brukervennlige distro'ene, som redhat. Så slipper du å sette opp X, lydkort og slikt manuelt (på den andre siden så lærer du ikke så mye av det) Edit: Sarge (som nå er testing) er allerede entret freeze, og kommer etter planen til å bli den nye stable innen et par måneder. Kan du gi meg linken til Debian Sid da?Hvor mange cd'er er det i den versjonen da? Jeg vil ikke ha netinstall. Hva er forskjellen mellom sid og sarge? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Forskjellen mellom sid og sarge er at de er to forskjellige versjoner (for øyeblikket unstable og testing - sarge er på vei til å bli stable, og da vil det komme en ny testing). testing har pakker som har vært i unstable en stund, og som har fått de verste feilene fjernet. Du bruker apt-get antar jeg? filen /etc/apt/sources.list angir hvilke kilder apt skal bruke. Hvis du legger inn testing mirrors der, og så tar "apt-get update" og "apt-get dist-upgrade" vil apt oppdatere alle pakker, og om nødvendig installere nye pakker. Og vips, så har du debian testing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå