Gå til innhold

Dude, og hva så?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Synes ikke det var annet en en vanlig kritikk av Moore. Hvem her er egentlig Moore-Fanboys?

:roll:

Var det et seriost sporsmal? Jeg vet ikke hvem, holder ikke en liste liksom, men det er noen apenbare Moore-ons pa forumet.

Seixon har vel heller ikke vært innom valgkamp-midler tråden?

Hm?

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Synes ikke det var annet en en vanlig kritikk av Moore. Hvem her er egentlig Moore-Fanboys?

:roll:

Var det et seriost sporsmal? Jeg vet ikke hvem, holder ikke en liste liksom, men det er noen apenbare Moore-ons pa forumet.

Seixon har vel heller ikke vært innom valgkamp-midler tråden?

Hm?

http://forum.hw.no/index.php?showtopic=291793 Denne her jeg mener.

Kanskje det er noen Moore-ons her, men det er også noen Bush-ons :p her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Kanskje det er noen Moore-ons her, men det er også noen Bush-ons :p her.

JoachimR er den eneste jeg kommer pa. Noen andre? Jo, kanskje fjotten og.

Og jo, jeg har vaert innom den traden.

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Hvor ble det av alle Moore-fanboyene?

Vet ikke. Kritikken er i hvert fall av det mer saklige slaget. Har lest en del andre artikler om filmen der han også får pepper, men det er ofte mere skryt. Det som fasinerer meg mest er alle de hissige reaksjonene fra folk som mener det motsatte. Hvis alt åpenbart er løgn, hvorfor skal en bruke så mye energi på å bortforklare ting?

Lenke til kommentar

Så ingen direkte motangrep fra det leser innleget jeg heller , godt skrevet, ja det var det , men ingen motbevis der heller.

Det er vel det samme vi kan si om bush administrasjonen , de har prøvd forgjeves og slå tilbake på den filmen men det er bare "små" ting dem har funnet ut.

Hver gang jeg leser om disse kritikk innlegene ang F9/11 , så er de nesten alltid angrep på Michael Moore som person en selve innholdet i filmene/bøkene hans.

For meg så virker det som en desperat måte på å forsøk å sverte han , men det er kansje bare jeg som mener det!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det er vel det samme vi kan si om bush administrasjonen , de har prøvd forgjeves og slå tilbake på den filmen men det er bare "små" ting dem har funnet ut.

Nar har de gjort det?

Oppfordrer deg til a ta en tur innom denne siden: http://www.davekopel.com/Terror/Fiftysix-D...renheit-911.htm

Hvis alt åpenbart er løgn, hvorfor skal en bruke så mye energi på å bortforklare ting?

Det er apenbart for de av oss som vet bedre. Desverre er det veldig fa som gidder/har tid til/vil vite bedre. Vil pasta at hvis alle hadde lest sa mye om alt dette her som meg, hadde Fahrenheit 9/11 gatt i dass. For da hadde det vaert apenbart, for alle, at filmen er full av bedrag og logner.

Lenke til kommentar
Desverre er det veldig fa som gidder/har tid til/vil vite bedre. Vil pasta at hvis alle hadde lest sa mye om alt dette her som meg, hadde Fahrenheit 9/11 gatt i dass.

Skal innrømme at jeg ikke bryr meg så mye om hvilken dag Stevie Wonder spilte på under valgkampen, eller om Flint er hjembyen til Moore eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Skal innrømme at jeg ikke bryr meg så mye om hvilken dag Stevie Wonder spilte på under valgkampen, eller om Flint er hjembyen til Moore eller ikke.

:ermm:

Hva har det med saken a gjore....?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Det er noen av "bevisene" for at Moore ikke forteller sannheten i linken du postet. Problemet med den er at de fleste bevisene går langt utover det vanlige folk er interessert i å vite og at forfatteren kommer med antakelser om hvordan publikum oppfatter filmen.

Ehm, hvilken dag Stevie Wonder spilte pa har ingenting med saken a gjore...

Fahrenheit 9/11 begins on election night 2000. We are first shown Al Gore rocking on stage with famous musicians and a high-spirited crowd. The conspicuous sign on stage reads "Florida Victory." Moore creates the impression that Gore was celebrating his victory in Florida. Moore's voiceover claims, "And little Stevie Wonder, he seemed so happy, like a miracle had taken place." The verb tense of past perfect ("had taken") furthers the impression that the election has been completed.

Actually, the rally took place in the early hours of election day, before polls had even opened. Gore did campaign in Florida on election day, but went home to Tennessee to await the results. The "Florida Victory" sign reflected Gore’s hopes, not any actual election results.

Det handler om at Moore fremstiller det han viser som om Gore hadde allerede vunnet og at de feiret at han vant, nar det egentlig var en hendelse som var tidligere den dagen. Det har ingenting a gjore med Stevie Wonder. Jeg setter sporsmalstegn til hvordan du har klart a komprimere denne teksten til det utsagnet du kom med... :roll:

Og at Flint ikke er hjembyen til Moore... det er ganske relevant for de som elsker Moore, for mye av det han sier baserer seg pa nettopp Flint. Som hans forste film, Roger and Me. Han bruker "hjembyen" sin i Fahrenheit 9/11 og, nar det ikke er det. Hvorfor??? Dessuten er dette "Deceit 57" og han sier pa toppen:

Although the evidence in this report demonstrates dozens of plain deceits by Moore, there are some "deceits" in this report regarding which reasonable people may disagree. So if you find me unpersuasive on, for example, three alleged deceits, consider this article to have identified "Fifty-six Deceits" rather than fifty-nine.

Sa den er egentlig bare overfladisk i forhold til de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...