[Atomic_Bomberman] Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg trenger en ekstern HD men vil ikke at den skal koste skjorta. Minimum 80GB. Noen som vet? Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg kjøpte meg et eksternt hd kabinett på komplett. Og da kan du jo bestemme str. på hd selv. Burde klare og få det til en fornuftig pris. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Elkjøp hadde et tilbud for noen uker siden. Freecom 80GB USB 2.0 80GB 795,- Mulig tilbudet er gyldig ennå. Endret 6. september 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Jeg kjøpte meg et eksternt hd kabinett på komplett. Og da kan du jo bestemme str. på hd selv. Burde klare og få det til en fornuftig pris. Simen1: Jeg fant ikke tilbudet på nettsiden deres, men kanskje i butikken...? Det er jo genialt. Takk for tipset. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg kan kjøpe sånn HDkabinett som Brugle kjøpte seg, så kan jeg putte en vanlig hardisk inni? Vil noen komme med lenker til billige eksterne HD? Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg kjøpte dette kabinettet på MPX. Er veldig fornøyd med det, spesielt fordi det bruker passiv kjøling. Hele kabinettet er av aluminium, med perforeringer slik at luften sirkuleres. I kabinettet sitter for øyeblikket en Seagate Barracuda disk, som er både støysvak og kald Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Mamoz data har en Icy Tray boks til 480,- Den kan du sette det du vil inni (opptil 250 GB). Det betyr at du får en 160 GB ekstern disk til ca. 1400 kr, eller en 8 gb ekstern til ca. 1000 kr. Endret 7. september 2004 av torkelma Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Elkjøp hadde et tilbud for noen uker siden. Freecom 80GB USB 2.0 80GB 795,- Mulig tilbudet er gyldig ennå. Jeg kjøpte en sånn og de er ok. de er stillegående og det er 7200 disk i den Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 laciedisker www.netshop.no Lenke til kommentar
Tian Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg kan kjøpe sånn HDkabinett som Brugle kjøpte seg, så kan jeg putte en vanlig hardisk inni? Vil noen komme med lenker til billige eksterne HD? Jeg kan sterkt anbefale dette kabinettet med firewire og usb2, stillegående med vifte som holder hardisken kald http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301926&cks=PRL ellers er det link til flere landre kabinetter her: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10160 Mvh Tian Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg kan kjøpe sånn HDkabinett som Brugle kjøpte seg, så kan jeg putte en vanlig hardisk inni? Vil noen komme med lenker til billige eksterne HD? Jeg kan sterkt anbefale dette kabinettet med firewire og usb2, stillegående med vifte som holder hardisken kald http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301926&cks=PRL ellers er det link til flere landre kabinetter her: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10160 Mvh Tian Ser at dette kabinettet får strøm fra veggen. Er adapteret stort? Og finnes det kabinett som kan ta ut strøm fra USB2.0 eller Firewire? Det beste er jo minst mulig ledninger. Hvordan vil det funke å ta strøm fra pc'en når man har bærbar? Kenneth Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Adaptert er av størrelse som en vanlig strømforsyning. Er jo begrenset med strøm fra en Usb port, da blir det evt, 2,5" kabinett. Har selv et slikt Det er jo übercoolt Lenke til kommentar
IRazor Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Har en 2,5" hd som er av litt eldre sort da den tydeligvis er tykkere enn de som er nå til vanlig. Hvor finner jeg et eksternt kabinett som tar litt "tykkere" 2,5" hd'er? Tror "vanlig" er 9mm, mens det jeg har er rundt 12mm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Ser at dette kabinettet får strøm fra veggen. Er adapteret stort? Og finnes det kabinett som kan ta ut strøm fra USB2.0 eller Firewire? Det beste er jo minst mulig ledninger. Hvordan vil det funke å ta strøm fra pc'en når man har bærbar? Alle 3,5" disker trenger mer kraft enn USB-pluggen kan levere. * 3,5" disker bruker opptil ca 30W ved spinup og deretter rundt 5-10W. * 2,5" disker klarer seg som regel (alltid?) med 5W. * USB kan levere 5W per "root hub = normalt 2 porter" uansett om det er bærbar eller stasjonær PC. Derfor finnes det ikke 3,5" kabinetter som kun går på USB-porten, men det finnes 2,5" kabinetter som gjør det. Adapteren som du kobler mellom stikkontakten og 3,5" kabinettet er i størrelse ca mellom en mobiltelefonlader og en lader til bærbar PC. IRazor: 2,5" disker kom tidligere med 12,5mm høyde og er nå på 9,5mm. Som kuriositet kan jeg nevne at jeg hadde en gammel disk som var 3,5" og 12,5mm, og en som var 5,25" og 42mm, og en ennå eldre som var 5,25" og 84mm. Endret 8. september 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
IRazor Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Så det finnes ikke 2.5" hd kabinett som passer 12.5mm? Har en hd på 60gb jeg gjerne vil bruke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Så det finnes ikke 2.5" hd kabinett som passer 12.5mm? Har en hd på 60gb jeg gjerne vil bruke. Det vet jeg ikke. Kanskje noen andre vet eller kanskje du finner det i spesifikasjonene på de forskjellige 2,5"kabinettene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå