Gå til innhold

Fra kamera til PC

Anbefalte innlegg

Hei

Har nett kjøpt meg et videokamera(Sony Handycam DCR-hc16e)

Hvordan får eg filmen fra kamera over på pc, slik at eg kan trixe og fixe på filmen?

Kobler kamera opp med USB.

Takk Takk på forrhånd

Med vennlig hilsen Ivan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på Sony`s i.link kabler til 4-500kr og vanlig firewire 4p/6p til 60-70kr?

330-430 kroner :tease:

vel, antar at det er et ordinært forsøk på å suge max ut av merkenavnet Sony

Tviler sterkt på at det er vesenlig forsjell i kvalitet på de kablene.

Lenke til kommentar

Vel, du kommer til å få svar fra to ulike kategorier her på forumet:

JEG har utelukkende positiv erfaring med billige Biltema/Chlas Ohlsson firewire kabler til 60-70 kr.

I en tidligere post fikk jeg pepper her på Forumet av folk som advarte mot den slags billig tjafs og anbefalte at man spyttet i litt mer for en nogenlunde anstendig firewire kabel fra en anerkjent leverandør (men det behøver ikke være Sony av den grunn). Flere innlegg påpekte at man kunne få kvalitetstap ved FW-kabler av dårlig kvalitet.

Stort lenger kom vi ikke i diskusjonen den gangen, ingen postet innlegg hvor de hadde sammenlignet mine jalla-kabler mot sine gullpatinerte monster fire-wire kabler.

Jeg er foreløpig på et nivå hvor jeg har langt mer å lære i (video-)fotograferingskunst og riktig kunstnerisk redigering enn kvalitetstap over FW kabelen. Andre har nådd lenger og kan ikke tåle muligheten av et kvalitetstap. Du får nesten selv avgjøre hvor du er i hierarkiet. Uansett - lykke til med videoredigering. Det er gøy! :yes:

Lenke til kommentar

Det er vel med dette som med det at enkelte lydfriker tror man trenger høyttalerkabler til 4-5 tusen kroner meteren for å ha glede av musikk.

De som ser filmen din er mer opptatt av at du har noe interessant å fortelle enn at du - kanskje - mistet noen promille teknisk kvalitet på grunn av billige kabler.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...