Gå til innhold

Får ikke systemet til å funke...

FVH

Anbefalte innlegg

Fikk meg et x800xt PE sammen med en del nye deler, men får ganske ofte frysing og VPU recover. Men kun på bilspill. Skjer aldri på andre typer spill.

Men det funker når jeg bruker ATITool til å klokke ned kortet noe. Default er 520/560.

Får samme setningen med VPU recover; at det er en driverfeil. Kjører Catalyst 4.8 med Catalyst Control Center, og har ikke noe tro på at det ligger der. Har lastet ned driveren mange ganger, og får samme resultat. Irriterende. Har prøvd å slå av og på fast write, forandret agp-speed'n til 4x og tilbake til 8x. Ingenting synes å hjelpe.

Personlig tror jeg at det ligger i en av grunnene nedenfor:

1. Kortet er kjørt helt til grensen av hva det klarer på default settings.

2. Det blir for hett. (Til tross for oppgradert kjøling til kortet)

3. Q-Tec PSU'en leverer ikke stabil nok strøm. (Har lest stort sett bare klager på PSU'er fra Q-Tec her på boardet)

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk meg et x800xt PE sammen med en del nye deler, men får ganske ofte frysing og VPU recover. Men kun på bilspill. Skjer aldri på andre typer spill.

Men det funker når jeg bruker ATITool til å klokke ned kortet noe. Default er 520/560.

Får samme setningen med VPU recover; at det er en driverfeil. Kjører Catalyst 4.8 med Catalyst Control Center, og har ikke noe tro på at det ligger der. Har lastet ned driveren mange ganger, og får samme resultat. Irriterende. Har prøvd å slå av og på fast write, forandret agp-speed'n til 4x og tilbake til 8x. Ingenting synes å hjelpe.

3. Q-Tec PSU'en leverer ikke stabil nok strøm. (Har lest stort sett bare klager på PSU'er fra Q-Tec her på boardet)

jeg går for 3

Lenke til kommentar

jeg går for 3

Jeg også!

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Hva kan gjøres?

Finnes det noe som kan "stabilisere" strømmen fra PSU'en?

Eller må jeg rett og slett kjøpe en annen?

I så fall, hvilken er kjent for å være mest stabil?

Takker igjen.

Endret av FVH
Lenke til kommentar

En ting som kanskje er greit å vite er at det er ikke hvor mange Watt PSU gir som teller, men hvor mange amper den leverer ved de forskjellige spenningene.

Altså 5V - 20amp osv...det er faktsik dette som forteller hvor mye du kan drive.

Blir da et regnestykke ved å summere opp alle komponentene og se om det tallet er under det PSU'en leverer. Så amper er tingen folkens.....

Lerun

Lenke til kommentar
Takker, Carnifex.

Tror du den vil være kraftig nok til å drive hele stasen i signaturen min pluss en harddisk til?

Kjøpte en 650W psu sist for å være på den sikre siden.

Hmm.. det er ikke godt å si. La ikke merke til alt du hadde i maskinen. Kanskje bedre å spørre noen eksperter på området: http://forum.hardware.no/index.php?showforum=153

Jeg vet at NortQ 500w er meget bra, men den koster jo endel mer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...