ChrchBrnr Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Cannot delete "directory/file" access denied Jeg fikk for en stund siden en interrupted download av microsoft updates til win xp home, disse legger seg som kjent i temp directories der det er tilgjengelig plass... Da dette tilfeldigvis var på en ekstern disk jeg for øyeblikket ikke kan formatere så lurer jeg på følgende: Hvordan kan jeg slette disse to mappene? har slettet mye av innholdet men langt fra alt går an å slette pga feilmeldingen over.. Jeg skjønner hvorfor mappene er der og forstår også delvis hvorfor jeg ikke får slettet dem.. men har ingen anelse på hvordan jeg skal gå frem for å kvitte meg med disse 2 veldig unyttige mappene... er vel kanskje ikke rett plass og poste dette men så ingen andre kategorier som passet.. takk på forhånd mvh Bent Erik (edit skriverolf) Endret 6. september 2004 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 hei, gå inn på innstillinger på mappen og klikk av simpel file sharing, etter det kan du høyreklikke på mappen du skal fjerne og gå på sikkerhet, der kan du overta eller gi deg full tilgang! Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Finner ikke simple filesharing Kan legge til at jeg bruker win xp home Dette er ikke mapper jeg har opprettet med eierskap, dette er mapper windows update laget som temp mapper til windows updates. Kan vel også legge til at windows er reinstallert etter at disse mappene ble opprettet, de ligger som sagt ikke på c: men på en ekstern disk Endret 10. september 2004 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Mens du ikke bruker disken kan du prøve å starte et dos vindu og skrive "chkdsk [stasjonsbokstav]: /u", Så du sannsynligvis få spørsmål om du vil gjøre det... når chkdsk er ferdig kan du gå inn med windows utforsker å fjerne mappene. Hvis chkdsk sier at den ikke klarer å unmounte disken å vil gjøre det på neste oppstart så er det bare å svare nei, da er du like langt... i såfall får du prøve en annen fremgangsmåte. -- Morten Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Får invalid parameter når jeg bruker /u testet med disse også chkdsk h: /u chkdsk h: -u chkdsk /u h: chkdsk -u h: vanlig chkdsk går fint men hjalp ikke, er ikke noen program som i utgangs punktet bruker den disken.. har også slått av system restore på den og også pagefile... Endret 10. september 2004 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 hmm... My bad... /X va det. -- Morten Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Gå inn i sikkerhets modus å slett mappene der, går ikke det må du boote fra en diskette / cdrom å slette den. Mulig det fungerer å boot i command prompt only, å se om du kan slette dem da. Dette er et slags dosmodus, her bør du vite hva du driver med. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) takker for svar osv @Bullseye88 kjørte chkdsk h: /x og den begynte med endel operasjoner, funket fint den ble dismountet men fikk ikke slettet filene etter at den var ferdig... er like langt.. @guffenduck vet hva dos er for noe.. men tingen er at jeg sitter på en laptop uten floppyfaen så oppstartsdisk funker bad, er ikke sikker på at den dossen xp har støtter så masse kommandoer men skal prøve.. har startet den i sikkermodus å prøvd men det går ikke der heller... skal se om jeg finner en bootbar win98 cd en eller annen plass... Resultat så langt: Startet xp i sikkermodus bare kommandolinje, prøvde å slette men det gikk ikke.. Var i tillegg til det innlogget som Administrator. Testet så den chkdsk kommandoen med et par andre enn /x uten positivt resultat. forbanna dritt det her... takker for hjelpen så langt! Endret 10. september 2004 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 du kan prøve på komandolinje attrib -r -h -s filnavn se omdu får slettet den da, eller må du se på bindings på properties for å stoppe den servicen i XP som holder på filen. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 Får access denied på den mappen uansett hva jeg gjør... Tror jeg bare får slå meg til ro med å ha de 2 mappene liggendes å irritere meg, ser ikke ut som dette er noe microsoft har tenkt på. takker for all hjelp! lært endel av dette så Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Hmm, hva slags virus kontroll bruker du?? Kan være at det er den som har "stengt" mappen. Ta en titt der. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 http://support.microsoft.com/default.aspx?...;308421&sd=tech Take ownership på xp home : If you are running Microsoft Windows XP Home Edition, you must start the computer in safe mode, and then log on with an account that has Administrative rights to have access to the Security tab . Right-click the folder that you want to take ownership of, and then click Properties. Click the Security tab, and then click OK on the Security message (if one appears). Click Advanced, and then click the Owner tab. In the Name list, click your user name, or click Administrator if you are logged in as Administrator, or click the Administrators group. If you want to take ownership of the contents of that folder, select the Replace owner on subcontainers and objects check box. Click OK, and then click Yes when you receive the following message: You do not have permission to read the contents of directory folder name. Do you want to replace the directory permissions with permissions granting you Full Control? All permissions will be replaced if you press Yes. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 (endret) *hosthark* Kva med å lese stickyen på toppen? *host* Edit: er vel kanskje ikke rett plass og poste dette men så ingen andre kategorier som passet.. Trykk på "programmvare" under forumkategorier, og så på "windows" Var vell ikkje så vanskelig å fnne vell? Endret 11. september 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 hmm.. Ka hete katalogan du vil slett? ( kan æ tipp "Recycler" og "System Volume Information"? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå