_THX_ Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Hei, her vil jeg gjerne ha kommentarer og erfaringer med overklokking av PowerColor X800XT. Jeg kjører på 531 på core og 574 på memory ved å bruke AtiTool (med standard kjøler). Temperaturen på kortet som AtiTool viser var helt oppe i 71 grader, er det for mye, og kan det skade kortet? Når jeg trykker scan for artifacts står det 0 errors in ....sec (stått på i 2 minutter uten error). så closa jeg den. Betyr det at jeg har 0 artifacts, eller må jeg se etter i det lille bildet selv? "hvordan ser en artifact ut?" takker for vellykkede overklokkingsresultater av andre med samme kort ! mvh THX Endret 6. september 2004 av _THX_ Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 artifacts er små hvite prikker Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 ok, så det er Atitool som skal fange dem opp ikke sant, via "scan for artifacts", er ikke jeg som må sitte og speide etter hvite prikker? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 ok, så det er Atitool som skal fange dem opp ikke sant, via "scan for artifacts", er ikke jeg som må sitte og speide etter hvite prikker? Riktig SEr du nederst når den scanner, så står det om det er artifacts.. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei Har samme kort, og må si meg skuffet over overklokings evnen til dette kortet. Kommer ikke langt før hele skjermen fryser eller blir flimrete så fort jeg går forbi 540/545. Har også vannkjøling på kortet, men det ser ikke ut til og hjelpe noe. Og hele pc har blitt mer eller mindre utsabil med dette kortet. Har måttet klokke ned CPU en ganske mye etter instalasjon av Xt'en. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei Har samme kort, og må si meg skuffet over overklokings evnen til dette kortet. Kommer ikke langt før hele skjermen fryser eller blir flimrete så fort jeg går forbi 540/545. Har også vannkjøling på kortet, men det ser ikke ut til og hjelpe noe. Og hele pc har blitt mer eller mindre utsabil med dette kortet. Har måttet klokke ned CPU en ganske mye etter instalasjon av Xt'en. Hvilken strømforsyning har du?? Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Har også samme kortet. Jeg kjører gjennom 3dmark uten problemer på 575/575. Spiller til vanlig på 550\570. Kan klokke høyere, men har ikke orket da jeg er satans lei av 3dmark Dette er på luft. Endret 6. september 2004 av Aeternus Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei Har samme kort, og må si meg skuffet over overklokings evnen til dette kortet. Kommer ikke langt før hele skjermen fryser eller blir flimrete så fort jeg går forbi 540/545. Har også vannkjøling på kortet, men det ser ikke ut til og hjelpe noe. Og hele pc har blitt mer eller mindre utsabil med dette kortet. Har måttet klokke ned CPU en ganske mye etter instalasjon av Xt'en. EHh, du har XT?? Jeg fikk mitt pro til 560/620 joh Lenke til kommentar
oby Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 EHh, du har XT??Jeg fikk mitt pro til 560/620 joh Pro har bare 12 pipelines...(om du ikke har modda det til XT da) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 artifacts er små hvite prikker De kan likesågodt være røde eller annen farge. det får jeg med overklokket 9800pro i Doom3 ihvertfall. Angående AtiTool, det er ikke alltid man kan stole på artifactscanneren i programmet. En overklokk av skjermkortet som er 100% artifact-fri i AtiTool kan godt gi artifact i Doom3. Nå er Doom3 spesielt hissig på å stresse skjermkort har jeg hørt, men det kan være greit å teste noen spill eller 3Dmark03 for å sjekke om man har klokket for mye. PS. Før brukte jeg første flytest i 3Dmark03 for å sjekke etter artifacts når jeg hadde klokket. Hvis flymotorene var feilfrie i nærbildene i testen, fikk jeg som regel ikke problemer i andre spill heller. Et tips kan være å kjøre på ganske høy oppløsning og sette opp AA/AF et par hakk for å stresse skjermkortet ekstra. Da bør man finne ut om man har klokket for langt, har mer å gå på, eller bare akkurat passe. Lenke til kommentar
Stig 123 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei klarer core 565 mem.590 uten problem på mitt powercolor X800XT Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg har powercolor x800xt men har ikke testa og kloke dette ennå. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 590/572 her. GameTest 3 funker bra til å teste om minnet er stabilt, iallefall med X800 kort. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Hei Har samme kort, og må si meg skuffet over overklokings evnen til dette kortet. Kommer ikke langt før hele skjermen fryser eller blir flimrete så fort jeg går forbi 540/545. Har også vannkjøling på kortet, men det ser ikke ut til og hjelpe noe. Og hele pc har blitt mer eller mindre utsabil med dette kortet. Har måttet klokke ned CPU en ganske mye etter instalasjon av Xt'en. Hvilken strømforsyning har du?? Ja det tør jeg nesten ikke si her Trode nemlig det var der problemet lå, så nå kjører jeg følgende oppsett: CWT 550Watt: Kun koblet til Hovedkort, med store 20ATX og 4 pluggers P4 kabel. Enermax 550Watt: Kjører Vapochilen/2xHD/DVD/Floppy/Viftene/GPU. Så mitt problem er trolig at det ikke går an og få mer strøm gjennom hovedkortet. Så når jeg da satt i et strøm etende uhyre (X800XTPE), så måtte jeg ofre noe av strømen til CPU. Men jeg syns jeg måtte ofre så mye, så jeg lurer litt på kvalieten til dette XT kortet. Jeg kjørte CPU på 3920 (245FSB) sammen et X800Pro kort, men nå kommer jeg ikke høyere en 3760(235FSB). Da snakker vi 100% stabilt, med prime og andre ting i dager. Kunne kjøre opp mot 258FSB i 3DMark tester osv, men da var den ikke 100% stabil for daglig bruk. Så jeg får vell prøve et annet kort igjen, og se om det går bedre. Vurderer og prøve et nVidia6800Ultra med 2 molex kontakter, og håpe den drar masse strøm gjennom de og ikke så mye fra hovedkortet. Edit: Ser jeg skrev litt misvisende i første posten jeg snakket da kun om Core 540/545, Minne går jo lenger, det går mot 580/585. Endret 7. september 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) CWT 550Watt: Kun koblet til Hovedkort, med store 20ATX og 4 pluggers P4 kabel.Enermax 550Watt: Kjører Vapochilen/2xHD/DVD/Floppy/Viftene/GPU. Herigud da man!! Et X800XT kort bruker jo mindre strøm enn et vanlig Radeon 9800XT . Så hva er problemet. Du har jo en 550 WATT PSU som skal holde til 2 GeForce 6800 Ultra, med mindre det er en Q-tec du har! Endret 7. september 2004 av Wooho Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 CWT 550Watt: Kun koblet til Hovedkort, med store 20ATX og 4 pluggers P4 kabel.Enermax 550Watt: Kjører Vapochilen/2xHD/DVD/Floppy/Viftene/GPU. Herigud da man!! Et X800XT kort bruker jo mindre strøm enn et vanlig Radeon 9800XT . Så hva er problemet. Du har jo en 550 WATT PSU som skal holde til 2 GeForce 6800 Ultra, med mindre det er en Q-tec du har! Vell du ser jo det ikke er Qteck, navnet står jo der Men se på resten av systemet da man, VapChill, Precott 3,2@4150. Dette suger strøm skal jeg si deg. Og når jeg satte in XTPE kortet hadde jeg ikke nok strøm til og klokke prescoten mer... Men dette er jo litt of topic da, poenget var at Mitt Powercoler x800XTPE, ikke kan klokkes noe spes. Og ikke resten heller etter det ble satt i pcen. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Greit at X800XT trekker litt mer strøm enn X800pro. Men jeg tviler sterkt på at den overgangen har noe å si. Begge kortene trekker nok noenlunde samme watt ifra AGP porten. Så det går nok fremdeles nok strøm igjennom HKet. Men hvorfor du ikke får klokket lengre aner jeg ikke Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det er vel nok steroider på det allerede, så overklokkingsevnen blir vel litt lavere. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Men se på resten av systemet da man, VapChill, Precott 3,2@4150. Dette suger strøm skal jeg si deg. Og når jeg satte in XTPE kortet hadde jeg ikke nok strøm til og klokke prescoten mer... Kan hende at du har kommet til det punke der systemet ikke kan presses mere. Riktignok vet jeg ikke hvor mye strøm en harddisk trekker (noen på forumet som vet)? Hvor mange vifter er det du har. Se ellers i mine spes: Har en Chieftech 360 Watt (hadde Q-tec 400 Watt før ) Og hele 7 kabinettvifter deriblandt 3 bruker led-lys! om det har noe å si. Jeg har ikke overklokket pga manglende erfaring, men kunne godt tenke meg å klokket CPU`en til 3,0 GHz åssen gjør man det. En link? Lenke til kommentar
Snak3 Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Har også samme kortet. Jeg kjører gjennom 3dmark uten problemer på 575/575.Spiller til vanlig på 550\570. Kan klokke høyere, men har ikke orket da jeg er satans lei av 3dmark Dette er på luft. hvor mye score fikk du med klokka kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå