<BøNilzen> Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Leier for tiden et webhotell hos HostMe. Det meste av endringer utfører jeg i kontrollpanelet 'cpanel'. Dette logger jeg på med adressen www.hostme.no/cpanel. (klikkbar link her) Men nå kommer jeg ikke inn på dette. Jeg kommer inn på skolen, men ikke hjemme. Verken min 1.maskin, min 2. maskin eller pappa sin. Dette er temmelig merkelig, serlig siden jeg har kommet inn her før med to av maskinene. Har kontaktet hostme, og de mente det var pga brannmur. Jeg har ingen router e.l. har kun en ISDN-boks, og trodde ikke det var så mye til brannmur i de akkurat. Jeg har heller ikke noe software-brannmur. På den ene pc'en har jeg en helt fersk XP-installasjon så det skulle ikke være noen trojaner eller noe slikt som lager krøll. Feilmeldingen jeg får i firefox er "The connection was refused when attempting contact to www.hostme.no:2082" I iexplore får jeg den vanlige "finner ikke siden"-siden. Noen som har noe formening om dette? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Ingen som vet? Har vært uten i over en måned nå.. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Var ikke mye til svar her nei.. Men det ser ut til at dial-up forbindelser ikke klarer å koble til, mens bredbåndsforbindelser ikke har noe problem med det.. Kan dere ikke prøve å koble til, og gi tilbakemelding om dere kommer inn eller ikke? Link her Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Jeg får ihvertfall opp en påloggingsskjerm. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Ja det er den som ikke kommer opp hos meg... Har du dial-up eller bredbånd? Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 med XP så har du da en software brannmur.... Lenke til kommentar
Norcomp Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 99,9% sikkert at det er brannmuren din som blokker port 2082 "Kontrollpanel=>Nettverkstilkoblinger=>Egenskaper=>Avansert" og fjern haken på brannmuren på xp. hvis du bruker annen brannmur slik som Norton securety bør du slå den av. Her er en Demo konto på port 2082 http://norcomp.no:2082 login:demo pass: demo Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 99,9% sikkert at det er brannmuren din som blokker port 2082 "Kontrollpanel=>Nettverkstilkoblinger=>Egenskaper=>Avansert" og fjern haken på brannmuren på xp. hvis du bruker annen brannmur slik som Norton securety bør du slå den av. Her er en Demo konto på port 2082 http://norcomp.no:2082 login:demo pass: demo Som sagt, har jeg disablet denne standard xp-brannmuren. Jeg har ikke lagt inn noe som helst annet av brannmur. Men jeg fikk samme feilmelding på siden din... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå