Gå til innhold

SE T630 Tips & Triks

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en Sony Ericsson T630, og tenkte å gi noen tips som kan utvide mobilens funksjonalitet en god del :)

Bluetooth

I225174.jpg

Vurder å kjøpe en BT-dongle til PC-en. Da kan du koble mobilen til PC-en trådløst, og gjøre mye spennende. Jeg har en fra Epox, med en rekkevidde på 100 meter. Ettersom telefonen er spesifisert til å rekke 10 meter, får jeg nok ikke utnyttet de 100 meterne fullt ut, men jeg har hvertfall oppnådd kontakt mellom andre etasje og kjelleren.

Float's Mobile Agent

ss1-011-rc3.jpg

Dette programmet lar deg gjøre mye artig med mobilen. Programmet forutsetter Bluetooth, eller at mobilen er koblet til PC-en på et annet vis (infrarød eller serieport/usb?). Programmet lar deg blant annet holde kontroll over adressebok og meldinger, men du kan også sende/motta meldinger fra mobilen. Programmet har også en kraftig scriptefunksjonalitet, og med de medfølgende scriptene kan du styre blant annet Winamp fra mobilen :thumbup:

My Friends

T630_MyFriends.gif

Via dette programmet kan du få MSN på mobilen! Du trenger en IMPS-operatør (?), her bruker jeg YamiGO. Følg anvisningene på siden (Get connected -> SonyEricsson og Get connected -> Add contacts). Dessverre må du legge kontaktene til på mobilen i tillegg til på PC-en, men det er visst noe de jobber med.

XTNDConnect

userinterface.gif

Programmet som følger med telefonen lar deg synkronisere mobilen med Outlook, altså kontakter, kalender og oppgaver. Det medfølgende programmet er en begrenset utgave, vil du ha mulighet til å overføre fra andre programmer enn Outlook er du nødt til å kjøpe programmet.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Sitter her med min SE T630, og FMA(0.1.1.16). Og prøver å koble opp via blåtann. Men får ikkje kontakt. Veit ikkje om programmet søker etter den. Men det skjer ikkje noko i alla fall. Har til og med lagt inn "ip adressa" til telefonen i FMA. Men det hjelper lite.

Blåtann komunikasjonen mellom PC og telefon veit eg med 100% sikkerhet at den fungere. Så det er ikkje der problemet ligger.

Nokre forslag?

Lenke til kommentar

Tenkte ikke på dette som en support-tråd, men jeg kan forsøke. Slik jeg har forstått kan du kun velge Bluetooth som tilkoblingsmetode dersom du bruker drivere som fulgte med XP. Hvis ikke, må du velge en com-port. Du må også lage en virtuel com-port via bluetoothprogramvaren som fulgte med. Dette er godt forklart i forumene til FMA, som desverre er nede for tiden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...