jevel Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Siden søk er helt ute og sykler poster jeg spørsmålet i stedet. Jeg har funnet løsningen på dette tidligere, men hva jeg gjorde har gått i den store boken merket "Glemme" og den finner jeg ikke igjen... Her er i allefall problemet mitt: Jeg installerer LILO på en aktiv partisjon, og prøver å boote fra den. Det som da skjer er at jeg kommer til det punktet der LILO skal starte, og der stopper den på L. (I følge man lilo kan dette være et tegn på sviktende HW, men det er det ikke. Har sett denne feilen plenty masse for en stund siden.) SÅ da tenkte jeg. Aukai! Da installerer jeg Grub, for den har jo alltid virket. Men neida. Her får jeg "Error while loading stage 2. Read Error." Noen gode råd? (Mandrake A64 RC1, nForce3 med S-ATA disker.) -KJ Lenke til kommentar
atlef Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Mulig jeg beveger meg på ukjent grunn her, men jeg hadde lignende problemer og ble da anbefalt: Boot med en live cd, logg inn som root og skriv i konsoll: mount -t devfs none /mnt/sdXX/dev mount -t proc none /mnt/sdXX/proc chroot /mnt/sdXX lilo -v Det fungerte for meg. (Regner med du forstår at sdXX byttes ut med den aktuelle disken) Mvh Meg. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Kan alltids prøve. Selv om det er S-ATA disker så lister den opp dem som hdx. Sikkert på grunn av at S-ATA kontrollerne er integrert i chipsettet. -KJ Endret 6. september 2004 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå