MrVilla Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei der. Jeg sitter her med en pc som en kompis har noe problemer med. Tenkte jeg skulle kjøre en ramtest først for å eliminere ihvertfall det. Desverre så kom jeg ikke lenger enn til test to i memtest før det ble problemmer. Byttet sloter og det kom fremdeles feil. Satte i en "frisk" rambrikke som påviste ingen feil. MAO så er det feil på ramen. Plutselig så så jeg at ramen (512MB, en brikke) sto oppført som 480MB Begge brikkene viste denne mengden. På min andre pc så viser memtest 512MB. Er det noen forskjell fra hk til hk eller har dette andre grunner? Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Skjermkort som deler/låner minne med rammen? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Helt korrekt Har aldri hatt en maskin som har delt grafikk og systemram før så jeg hadde ikke erfart det tidligere. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
lerun Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Det høres nesten ut som en minne timings feil. Hva hvilken latency er valgt i bios? Lerun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå