flodhest Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Okey, når sant skal sies så er jeg igrunn litt flau over å måtte gjøre dette, men jeg har tenkt litt i det siste og funnet ut at dette blir det beste. For å gå rett på sak så lurer jeg faktisk på om det er noen som kunne tenke seg å kode en side for meg. Designet skal se slik ut. Jeg kunne tenke meg en kode i html og css med eksternt stilark. Grunnen til at jeg ikke bruker den nåværende innervision04.tk er at jeg har sett meg lei av å flytte layers rundt omkring på skjermen ved hjelp av mus og tastatur i dreamweaver. Jeg ønsker et enkelt oppsett der man enkelt kan oppdatere uten å måtte drive å flytte div's rundtomkring. Jeg vil gjerne ha siden midstilt, og innholdsdiven bør være slik at den blir lengre eller kortere avhengig av hvor mye innhold det er. Grunnen til at jeg ikke prøver å gjøre dette selv er at jeg rett og slett ikke har tid. Jeg mangler også et snev av motivasjon til å lære meg å kode så det blir nok ikke med det første. Om noen hjelper meg med dette blir jeg også kjent med koden, og får enkelt "en fot innenfor", slik jeg vet bedre neste gang det skal kodes noe. Jeg har slicet bildene, pakket dem i .rar og lagt som vedlegg i denne posten. Om slicingen er klønete er det bare å si ifra, så skal jeg gjøre det bedre. Vet dette er mye og be om, men den eventuelle personen som hjelper meg med dette vil få hederlig omtale på siden min, link på første side, og jeg stiller meg behjelpelig med små design "oppdrag" senere, om det er ønskelig EDIT: får ikke lastet opp .rar filer, 2 sek så skal jeg zippe dem. slice.zip Endret 6. september 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Prøv sjøl, flodhest - detta klarer du fint! Drit i wysiwyg delen av DW, Codeview er Du kan Basic CSS antar eg? I så fall, tenk bokser heile veien. En boks er header, en er meny, en er innholdsdel, en er footer. Nyttige lenker: http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ http://www.thenoodleincident.com/tutorials...sson/boxes.html Endre topic på tråden, og spør heller om hjelp underveis - alle andre får det til, du også! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Anbefaler at du lærer det selv, men jeg kjeder meg helt frem til Dark Angel begynner kl. 22.45, så jeg gir det et forsøk. Et par ting jeg lurer på i den forbindelse: Hva skal egentlig total bredde være? bg-bildet er 663px bredt mens headeren og "bunn-buen" er 659px Hvor skal interface_07.gif plasseres egentlig? EDIT: og hva er bg-fargen "rundt" selve siden (hex-kode, please :-))? Endret 6. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Hehe, takk for støtten arve Problemet er at jeg ikke kan noe css nei, nada! Hadde vært så perfekt for meg om noen kunne kode siden for meg. Men klart, må jo gjøre en innsats selv og da edit: Så flott loomy! interface07 er liksom stykket vedsiden av menyen. vet ikke om du trenger den. Grunnen til at bg bildet er smalere enn de andre er fordi jeg gjorde en feil med slicinga så jeg bare cropa bg'n etterpå, den eneste forskjellen er at det er mindre blått utenfor. Men kan såklart mekke slik at det blir riktig. Edit2: #536873 <--- farge =) og bg.gif Endret 6. september 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Men kan såklart mekke slik at det blir riktig. Gjør det og legg ved bildet her etterpå Så bredden skal være 659px, right? EDIT: Der kom den ja Endret 6. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Bredden kan være 659px ja, bare det ser riktig ut Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 En lite oppdatering: Har fått den til å funke finfint i Firefox, men som vanlig lager IE trøbbel *jobbe* Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Du er min helt loomy Kjempesnilt at du gidder! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Uuuuuh...hate....internet..explorer..... Det får være nok for i kveld. Legger ved en som fungerer i Firefox (og sikkert Opera, har ikke prøvd) men den ser fremdeles for jævli ut i IE Har noe med margin-left i #menu å gjøre. IE vil ha 5px, mens Firefox vil ha 10px EDIT: Endte opp med å bruke den første bg-filen jeg fikk. Den funket allikavel, bare sånn at du vet det.. flodhest_codejob.zip Endret 6. september 2004 av Loomy Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Åh, det er så nydelig! Hadde aldri trodd noen gadd dette, tusen hjertelig takk! Bare si ifra om det er noe du trenger hjelp til, selv om du nå virker rimelig kompetent =) Så, er det noen som muligens vet hvorfor menyen er bøggy i IE? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Åh, det er så nydelig! Hadde aldri trodd noen gadd dette, tusen hjertelig takk! Bare si ifra om det er noe du trenger hjelp til, selv om du nå virker rimelig kompetent =) Så, er det noen som muligens vet hvorfor menyen er bøggy i IE? Bare hyggelig! Greit å ha noe fornuftig å drive med Forhåpentligvis kan noen guruer fixe bugsene Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) * { margin:0; padding:0; border:0; } body { font-family:"Trebuchet MS", Arial, Tahoma, Verdana, sans-serif; font-size:12px; color:white; background-color:#536873; text-align:center; /* IE5-hack for sentrering */ } div#container { width:659px; margin:0 auto; background:url(images/bg.gif) repeat-y; background-position:-3px; text-align:left; } div#header { height:301px; background:url(images/header.gif) no-repeat; } div#menu { width:141px; /*151*/ float:left; margin:0; } div#content { width:475px; /*508*/ float:right; padding:5px 33px 5px 0; } div#footer { height:56px; clear:both; background:url(images/bottom.gif) no-repeat; } /* MENY */ div#menu ul { list-style:none; margin-left: 10px; } div#menu li a { display:block; overflow:hidden; background-repeat:no-repeat; font-size:0; text-decoration:none; } Nå er jeg ingen guru, men dette burde fikse buggen.. Reg. Øverste delen av css fila. nå er det bare å klippe å lime. Endret 6. september 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 Hvor skal jeg plassere den teksten? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 La ut hele greia på nett sånn at det blir lettere for andre å finne feil. Webben PS. Loomy har skrevet koden Lenke til kommentar
Purify Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 style.css is my überwild guess. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 style.css is my überwild guess. Hvordan greide du å gjette det? Det er jo helt vilt! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 La ut hele greia på nett sånn at det blir lettere for andre å finne feil.Webben PS. Loomy har skrevet koden Hva skulle jeg gjort uten dere? purify: mente hvor jeg skulle paste teksten i style.css... Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Likte ikke det at bildene må lastes ned ved hover... lag bildet høyere enn man ser, og sett a:hover { background-position:bottom; i css-fila EDIT: sånn at både det bildet som skal vises ved hover og det vanlige er i samme fil altså Endret 6. september 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Flodhest burde klippe opp den *psd fila på nytt(i hvert fall menyen). Nå har han/hun i hvert fall en grei start.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Wizendraw: jeg får ta det etterhvert Det eneste jeg lurer på nå er hvordan jeg får en tekst fet? Kikka litt på w3schools, men jeg ble ikke særlig klokere av det som sto der. Må jeg liksom lage en ny klasse med fet skrift som jeg referer til i html dokumentet? eller? waldmeister: Å? hvorfor det? tror det blir litt pes, vil ikke føkke opp alt som er så fint nå Endret 6. september 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå