Mannen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har installert den nyeste Mandrake. Først kommer det blå skjerm der jeg kan velge mellom linux, floopy og noen andre. Jeg velger Linux og da kommer jeg til en greie hvor den sjekker og kommer masse OK men på Bringing up loopback interface får jeg failed og skjermen blir svart og der sitter jeg å stirrer på en svart skjerm. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 loppback interface skal jo være den lokale nettverksadressen til maskinen.... så skalikke ha noe med skjermen å gjøre såvidt jeg vet.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Går ikke X over lo da? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Går ikke X over lo da? jo, men dette er en feilmelding som står under oppstarten av Linux... og da står det hvilkene tjenester som startes og om dette går bra eller ikke... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Settes ikke lo opp etter /etc/hosts og den gitte IP-adressen der? Isåfall så ville jeg ha puttet inn en livecd (av type knoppix e.l.) og sjekket at denne filen stemmer overens med hvordan den skal se ut. Tror den skal se ut som dette: 127.0.0.1 <insert domain here> <insert hostname here> localhost Det er hvertfall slik den er hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå