Anathema Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei! Tenker å oppgradere Hk, CPU og Ram. Som hovedkort tenkte jeg på Abit IC7max3. Ram blir enten etterellerannet PC3200 eller PC3500. Men så kommer spm om CPU. Har inmari lyst til å melde meg inn i "4ghz klubbn" Ville det være mulig å klokke en 3,2 "prescott" til 4 ghz eller over med kun luftkjøling? Enten med boxed eller med en thermalright etterlerannet? -Jerix Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hei! Tenker å oppgradere Hk, CPU og Ram. Som hovedkort tenkte jeg på Abit IC7max3. Ram blir enten etterellerannet PC3200 eller PC3500. Men så kommer spm om CPU. Har inmari lyst til å melde meg inn i "4ghz klubbn" Ville det være mulig å klokke en 3,2 "prescott" til 4 ghz eller over med kun luftkjøling? Enten med boxed eller med en thermalright etterlerannet? -Jerix må desverre si at dete høres meget tvilsomt ut uten bedre forner for kjøling, f.eks. vannkjøling, fasekjøling etc. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 KAN vel gå an, men da må du ofre ørene dine Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 6. september 2004 Forfatter Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Jeg mener : en prescott 2.8, klokker jo helt glatt til 3.6 uten varme problemer.. Og det med Boxed! Så jeg trodde liksom at 3.2 ghz' ville ha noe av det samme potensiale Edit: har ingen planer om ofring av ører! :!: Endret 6. september 2004 av Jerix Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det går nok _ikke_ med boxed-kjøleren. Kanskje med en TR-blokk og Delta-vifte om du har fått et übereksemplar av en CPU. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 prescott skal jo være en bedre klokker enn NW, og NW klokker lett 700MHz med boxed. problemet er at om du klarer dette, blir den uansett jævlig varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå