PelleP Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Jeg har installert HDD Health og får stadig melding om at temepraturen på harddisken er kritisk (rundt 50). Er det kabinettviften som ikke er god nok eller hva? Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg har en Seagate 120GB S-ATA som også holder omkring 50°. I mitt tilfelle er det muligens (sannsynligvis?) fordi den henger i en slik. 50° er nok litt i overkant, så jeg er i gang med å skaffe kjøling til min. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) Henta ett eksempel fra seagate sine sider. grunnen til at det er 3 kolonner er at det er oversiket over 120,160,200 Gb diskene. Environmental Operating Temperature (°C) 0 to 60 0 to 60 5 to 55 Nonoperating Temperature (°C) 70 to -40 70 to -40 70 to -40 Operating Shock (Gs) @ 2 msec 63 63 63 Non Operating Shock (Gs) @ 2 msec 350 350 350 Acoustics,Idle (Bels-typ sound power 2.5 2.5 2.5 Edit: Link Endret 7. september 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hvilket vel bekrefter at 50° er litt i overkant av hva man ønsker? (ikke i overkant av hva disken tåler - jeg var kanskje litt utydelig der...) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hvis jeg var deg ville jeg ikke ha stolt på HDD-Helth pga har selv litt erfaring med dette programet. Først sa den at disken min ville ryke: 07.12.04 så var det en ny dato 12.12.05 så 2006 og nå viser det seg N/A altså er alt i orden med harddisken! Er selv litt beskymeret pga verdifull data men har tatt backup av alt nå Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 HDD Health regner ut en slik dato på grunnlag av feil som dukker opp, men dette kan være feilvisning, men siden programmet ikke tar hensysn til sånnt så vill du få opp det ja.... Tempen kan du stole på, 50 grader er minst 10 grader for mye.. jeg personlig liker å ha en temp på rundt 30-35 grader.. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Ja vel, ende en bråkete vifte? Jeg lurer på om det kunne være en ide å bytte ut strømforsyningen og kabinettviften. Kanskje det hjelper? Strømforsyningen er uansett gammel og leverer kun 2oo Watt (tror jeg). Noen mener at det er for lite. Jeg pleier å la PC-en stå på 24 timer i døgnet 7 dager i uken, men i det siste har jeg ikke tort å la den stå på, er jeg overdrevent forsiktig da eller er det lurt å slå den av inntill jeg fått ordnet bedre kjøling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå