alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Det regjeringen hadde trengt er vel ein klovneminister som kan avlede media kvar gong dei finer på noko idioti. Klovneminister er forebeholdt en sosialistisk regjering, til tross for at Svarstad Haugland har gjort sitt i kampen om den røde nesen. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Klovneminister er forebeholdt en sosialistisk regjering, til tross for at Svarstad Haugland har gjort sitt i kampen om den røde nesen. Det er no ingen regjering som trenger det meir enn Bondevik & co. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Vi trenger en teknologiminister, en fornuftsminister, en politikerminister til å ministrere politikere og ikke minst en ministerminister til administrere alle ministrene. Dessuten burde vi vel hatt en minister som passet på at ministrene og andre politikere ikke misbrukte sin makt. Så da ville det vel bli misbruksminister. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Er det noe vi har nok av, så er det politikere. Kast hele gjengen på hodet ut av storting og regjering og la dem tjene til livets opphold på ærlig vis. Du vil heller at verden styres av gigantiske multinasjonale selskaper? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Du vil heller at verden styres av gigantiske multinasjonale selskaper? Nei, jeg ønsker at individet skal bestemme over seg selv. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Du vil heller at verden styres av gigantiske multinasjonale selskaper? Nei, jeg ønsker at individet skal bestemme over seg selv. En anarkist altså. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 QUOTE (PelsJakob @ 07/09/2004 : 12:03) QUOTE (Spenol @ 07/09/2004 : 10:45) Du vil heller at verden styres av gigantiske multinasjonale selskaper? Nei, jeg ønsker at individet skal bestemme over seg selv. En anarkist altså. kapitalistik anarkist. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 kapitalistik anarkist. Påstand uten argument. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ingen statt. kapitalisme. Individets frihet = kapitalistisk anarki. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Bare for å ha det klart så er det anarkisme når man setter individet i sentrum og har et mangel på styreset. Kaptialisme er ikke et styresett, men handler om hvem som styrer produksjonsmidlene og hvordan dette påvirker menneske og samfunn. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Bare for å ha det klart så er det anarkisme når man setter individet i sentrum og har et mangel på styreset. Man har lover og regler under kapitalisme. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ingen statt. kapitalisme. Individets frihet = kapitalistisk anarki. Feil. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Bare for å ha det klart så er det anarkisme når man setter individet i sentrum og har et mangel på styreset. Man har lover og regler under kapitalisme. Som skrevet, kapitalisme er ikke et styresett, så om det er lover eller regler kommer ann på om styresettet man lever under har lover og regler eller ikke. Ikke det at jeg vet hvordan kapitalisme ville overleve under anarkisme, men kaptialisme handler om produskjonsmidler og hvordan de blir brukt og hvem som styrer dem, ikke om lover og regler i seg selv. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 En anarkist altså. Nei. Jeg er motstander av tvang, være seg om den utføres av myndighetene eller av individer. Følgelig er jeg for en instans som sørger for at individet beskyttes mot tvang, og denne instansen er staten. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ingen statt. kapitalisme. Individets frihet = kapitalistisk anarki. Kapitalisme forutsetter en stat, ettersom kapitalisme er et samfunnssystem som bygger på individets rettigheter. Statens oppgave er å beskytte disse. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 En anarkist altså. Nei. Jeg er motstander av tvang, være seg om den utføres av myndighetene eller av individer. Følgelig er jeg for en instans som sørger for at individet beskyttes mot tvang, og denne instansen er staten. jeg vet ikke hvor du vil henn, men vil du være fri for tvang kan du ikke ha et stats styre med det unntak av at du sitter på toppen og styrer staten. Det med tvang definerer jeg som lover og regler som sier hvordan du skal oppføre deg. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Ingen statt. kapitalisme. Individets frihet = kapitalistisk anarki. ...ettersom kapitalisme er et samfunnssystem som bygger på individets rettigheter... Feil! Kapitalisme har i seg selv ingenting med individenes rettigheter, men hvordan produksjonsmiddlene styres og brukes. Man har f.eks statskapitalisme som hvor staten eier produksjonsmidlene og styrer bruken av disse. Og da har det ingenting med individer å gjøre. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 (endret) QUOTE (dessessop @ 07/09/2004 : 12:30) kapitalistik anarkist. Påstand uten argument. QUOTE (dessessop @ 07/09/2004 : 13:07) Ingen statt. kapitalisme. Individets frihet = kapitalistisk anarki. Feil. Påstand uten argument Vist du har så mykje peiling på anarkisme så kanskje du kan forklare meg kva kapitalistisk anarkisme er?? Endret 7. september 2004 av dessessop Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Vist du har så mykje peiling på anarkisme så kanskje du kan forklare meg kva kapitalistisk anarkisme er?? Kapitalistisk anarkisme sier meg ingenting. Jeg tror det er noe du fant på i farten. Anarkisme er fravær av lover og regler. Dette passer ikke sammen med kapitalisme. Kan du fortelle meg hva denne sammensetningen av to ulike ord betyr? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Kapitalisme har i seg selv ingenting med individenes rettigheter, men hvordan produksjonsmiddlene styres og brukes. Man har f.eks statskapitalisme som hvor staten eier produksjonsmidlene og styrer bruken av disse. Og da har det ingenting med individer å gjøre. Og hva har dette med anarkisme å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg