Gå til innhold

Det finnes 2 Xbox emulator til pc, har testet en!

Mørbradbiff

Anbefalte innlegg

Jeg har testen en xbox emulator, Fikk den til og fungere.

Men den fungerer ikke på spill. Men på noen enkle xboxprogram.

Jeg tror at grunnen til at man ikke kan spille xboxspill på pc, er at xbox bruker ett annet filsystem på dvd-platene.

Hvis man skal kunne bruke emulatoren må man ha en .xbe fil og åpne. Den filen får man ikke tilgang til hvis du åpner xbox platen med pc...

Det du kan gjøre for å få tak i .xbe filen er hvis du har en modifisert xbox.

Bruk ftp og kopier spiller fra xbox og inn på pc.

Jeg har ikke testen med spill, men noen småe xbox program. Det gikk!

Bruk IRC (mirc eller lignende)

gå til romet xbins. Dær får du innstrukser for å hente programmet... :dribble:

Endret av DjKs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så var det dette stadige maset om emulatorer for xbox og ps2 igjen da.

Rart at det skal være så vanskelig å forstå at det ikke finnes noen emulatorer som klarer å kjøre spill til disse.

Hvis man har litt innsikt i hvordan emulatorer fungerer så skjønner man at det pr. dags dato ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sakt at man kan spille xbox spill med denne emulatoren! Men man kan bruke den til og teste xbox-programmer som man laster ned fra internett, eller som man lager selv. Emulatoren kan ikke kjøre de mest advanserte programmene...

Jeg tror ikke det går ann og spille spill om så om mann har .xbe filen til spillet. Spillene er for komplisert! Det eneste jeg har klart og kjøre er noen enkle programmer. Spill fikk jeg ikke til!!!

Lenke til kommentar
Er det sant? Virkelig? Finnes det TO Xbox-emulatorere?  :hrm:

....mhmmm...hva var egentlig vitsen med denne tråden? :ermm:

Vitsen er nok at trådstarter skal skryte av sine fremragende 1337-kunnskaper.

Som egentlig var ganske latterlig i og med at forumet ikke har noe støtte for emulerte spill.

Lenke til kommentar
Rart at det skal være så vanskelig å forstå at det ikke finnes noen emulatorer som klarer å kjøre spill til disse.

Hvis man har litt innsikt i hvordan emulatorer fungerer så skjønner man at det pr. dags dato ikke er mulig.

Teknisk sett er vi nok kommet til det stadiet hvor det faktisk er mulig, men det er en forholdvis stor og komplisert jobb. Jeg har sett emulatorer kjøre introen til The Wind Waker og det er teknisk sett ingen hindring fra å emulere en PS2 eller en Xbox (Xboxen vil nok faktisk være enklere, ettersom du kanskje tilogmed kan gjøre noen stygge, direkte operasjoner i forhold til grafikk-APIet).

Så du skal være litt forsiktig med å påstå hva som er mulig - men det er pr. dags dato ingen brukbare emulatorer tilgjenglig. Og hvorfor skal man uansett emulere maskinvare som er tilgjenglig? Like greit å bruke maskinvaren. Emulatorer har først en virkelig nytte når maskinvaren ikke er tilgjenglig, eller man gjør utviklingsarbeid på plattformen.

Lenke til kommentar

I mine øyne er emulatorer gode for en ting:

Å spille klassikere med oppdatert grafikk (les filter).

Har ikke plass til all verden av konsoller under TV'n og noen konsoller har det med å føkke seg akkurat i det man klarer den über vansklige bossen.

Ellers er the-real-thing å foretrekke punktum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...